سرطان 02, 1400 09:22 Asia/Kabul
  • بقایی هامانه: گزارش ضد ایرانی شورای حقوق بشر بر اساس دستور کار سیاسی است
    بقایی هامانه: گزارش ضد ایرانی شورای حقوق بشر بر اساس دستور کار سیاسی است

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد در ژنو در واکنش به گزارش ضد ایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت که این سند بر اساس یک دستور کار کاملا سیاسی و ناظر بر حجم زیادی از اطلاعات غیر دقیق و روایت‌های نادرست تهیه شده است.

 «اسماعیل بقایی هامانه» سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد در ژنو در چهل و هفتمین نشست شورای حقوق بشر یادآورشد که جمهوری اسلامی کاملاً به حمایت و ارتقا حقوق بشر متعهد و به تعهدات بین المللی خود احترام می گذارد و بر همین اساس دیروز چهارمین گزارش ملی خود را درباره اجرای میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی دیروز به کمیته حقوق بشر ارائه کرد.

بقایی هامانه افزود: ما از همه کشورها می خواهیم که اصول جهانی بودن، بی طرفی و گزینشی برخورد نکردن را در بررسی مسائل حقوق بشر و حذف استانداردهای دوگانه و سیاسی کاری رعایت کنند.

نماینده دائم ایران با بیان اینکه مردم ایران در برابر اقدامات قهرآمیز، یک جانبه و بی رحمانه رژیم سابق آمریکا که به عنوان یک راهبرد برای تحت فشار قرار دادن "حداکثری" بر مردم ایران استفاده شد،  "حداکثر مقاومت" را  نشان داد افزود: ایالات متحده، میراث غیرقانونی و غیرانسانی دولت سابق را که کاملاً مخالف قوانین بین المللی و اصول اساسی بشریت است،  ادامه می دهد.

بقایی هامانه توضیح داد: ایالات متحده، حامیان آن و کشورهایی که اقدامات یک جانبه و اجباری واشنگتن را اعمال می‌کنند، باید پاسخگوی نقض گسترده و شدید حقوق بشر باشند.

بقایی هامانه: اسناد تحول قضایی نشانه عزم ایران برای ارتقا و پاسداشت حقوق بشر است

کلیدواژه