سرطان 06, 1400 13:00 Asia/Kabul
  • تاکید قالیباف بر اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها
    تاکید قالیباف بر اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: پس از گذشت فرصت سه ماهه اجرای قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی ایران برای لغو تحریم ها ، هیچ چیز تمدید نشده است و این قانون در حال اجراست.

«محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز یکشنبه در پاسخ به تذکر «علیرضا سلیمی»، نماینده مجلس شورای اسلامی ایران درباره اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌‎ها تصریح کرد: پس از زمان سه ماهه‌ای که گذشت هیچ چیزی تمدید نشده و پس از آن هیچ کدام از موضوعاتی که در داخل ضبط ( توسط دوربین‌ها در مراکز هسته‌ای) شده است، هیچ وقت به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داده نمی‌شود و در اختیار ایران است و قانون دقیقاً اجرا خواهد شد.

علیرضا سلیمی در تذکر خود گفت: در قانون اقدام راهبردی سه ماه به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فرصت دادیم که این فرصت یک ماه دیگر تمدید شد با این حال حدود سه روز است که این فرصت نیز به اتمام رسیده است.

ایران به دنبال خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از برجام (8 می 2018) تلاش کرد توافق هسته‌ای را به شرط عمل دیگر طرف‌های این توافق به تعهداتشان حفظ کند اما اروپایی ها هیچ موفقیتی در اقدامات عملی وعده ‌داده شده برای حفظ این توافق نداشتند. مجلس شورای اسلامی ایران،  نیز با تصویب قانون لغو تحریم‌ها دولت را مکلف کرد که در صورت ادامه‌ تحریم‌های آمریکا، همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی  را محدود کرده و گام‌های بیشتری را در خصوص کاهش تعهداتش ذیل برجام بردارد.

نامه ایران به آژانس؛ "قانون اقدام راهبردی"، اقدامی برای صیانت  از حقوق برجامی ایران

کلیدواژه