سرطان 06, 1400 17:39 Asia/Kabul
  • غریب آبادی: مبارزه با مواد مخدر، یک مسئولیت مشترک است
    غریب آبادی: مبارزه با مواد مخدر، یک مسئولیت مشترک است

«کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین مبارزه با مواد مخدر را یک مسئولیت مشترک برای تمامی کشورها دانست.

«کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین روز یکشنبه در سخنرانی در مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر که از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران برگزار شد، گفت: علی رغم اقدامات جامعه بین المللی متاسفانه کشت غیرقانونی، تولید، قاچاق موادمخدر و مصرف آن به طور فزاینده ای افزایش یافته است.

غریب آبادی افزود: یکی از مشکلات در منطقه ما، وضعیت کشت و تولید موادمخدر در کشور همسایه ما به عنوان بزرگترین تولید کننده موادمخدر می باشد؛ گزارش اخیر دفتر مقابله با جرم و موادمخدر سازمان ملل نیز به این موضوع اشاره کرده و می گوید، پیشرفتی در این کشور همسایه برای کنترل کشت و تولید موادمخدر حاصل نشده است.

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: تداوم کشت و تولید مواد مخدر به این معناست که قاچاقچیان موادمخدر فعال تر شده و این عواقب خطرناکی را برای منطقه و جهان، به ویژه کشورهای در حال توسعه و برنامه‌های توسعه ای آنها خواهد داشت. 

غریب آبادی با اشاره به افزایش چهل و یک درصدی کشف و ضبط انواع موادمخدر در ایران در سال 2020در مقایسه با سال قبل از آن افزود: این موضوع از یک سو نشان دهنده موثر بودن فعالیت‌های مقابله ایران بوده و از سوی دیگر، علامت های هشدار دهنده در مورد افزایش بی سابقه موادمخدر در منطقه می باشد. 

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین از تحریم های یکجانبه و غیرقانونی و تاثیر آنها بر ظرفیت کشورها در مقابله با مواد مخدر انتقاد کرد و خواهان رفع این قبیل تحریم ها شد.

تاکید ایران بر اجرای اصل مسئولیت مشترک در قبال مبارزه با مواد مخدر

کلیدواژه