ربیعی: برای به نتیجه رسیدن مذاکرات از حقوق خود صرفنظر نمی کنیم
(last modified 1400-04-08T07:59:06+00:00 )
سرطان 08, 1400 12:29 Asia/Kabul
  • برای به نتیجه رسیدن مذاکرات از حقوق خود صرفنظر نمی کنیم
    برای به نتیجه رسیدن مذاکرات از حقوق خود صرفنظر نمی کنیم

سخنگوی دولت ایران گفت: برای به نتیجه رسیدن مذاکرات، از حقوق خود صرف نظر نمی کنیم و اگر نظرات ما تأمین نشود، ادامه مذاکرات به دولت آینده موکول خواهد شد.

 به گزارش خبرگزاری ایران پرس، علی ربیعی روز سه شنبه در نشست خبری درباره آخرین وضعیت توافق برجام، اظهار کرد:  از نظر ما تاکنون هر آنچه باید در میز مذاکرات مورد گفت و گو قرار بگیرد به بحث میان طرفین گذاشته شده است. دیدگاه ما برای همه طرف‌ها کاملاً روشن است و ما بر این دیدگاه ها تاکید داریم.

وی ادامه داد: گفت و گوها به جایی رسیده که همه طرف‌ها باید تصمیمات خود را اتخاذ کنند. ما تصمیمات خود را اتخاذ و اعلام کرده ‌ایم و منتظر هستیم طرف‌های مقابل به شمول ایالات متحده آمریکا تصمیمات سیاسی خود را اعلام کنند تا بتوانیم بر اساس آن در دوره بعدی مذاکرات، روشن تر صحبت کنیم.

سخنگوی دولت ایران خاطرنشان کرد: درباره رفع تحریم ها در بخش‌های اصلی اقتصاد ایران مانند انرژی، مالی، بانکی، بیمه و غیر اتفاق نظر وجود دارد. با این حال اگر در مورد همه موضوعات در دستور کار مذاکرات، توافق حاصل نشود عملاً توافقی شکل نگرفته است و اگر در همه موارد توافق شکل بگیرد می‌توانیم از یک توافق شکل‌گرفته صحبت کنیم.

ربیعی با گرامیداشت سالروز بمباران سردشت گفت:  این روز مجالی است برای تاکید بر قربانی بودن انسان در استفاده از تسلیحات کشتار جمعی و تصریح این واقعیت که چرا جمهوری اسلامی ایران با ساخت، انبار و استفاده از این نوع تسلیحات مخالف بوده است.

سخنگوی دولت ایران در پاسخ به سوالی درباره مباحث مطرح شده درخصوص کشتی حامل سوخت ایران به لبنان گفت: روابط ایران و لبنان به عنوان دو کشور برادر و دوست روشن است و علاقه دو کشور بر اساس روابط دوجانبه بنا شده و ادامه خواهد پیدا کرد لذا هرگاه درخواست اقتصادی مشابهی برای ما شکل بگیرد آن را با جدیت بررسی خواهیم کرد.

ربیعی: تنها معیار اجرای کامل و دقیق برجام نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر است

کلیدواژه