روحانی: توان غنی سازی ۹۰ درصدی را داریم
(last modified 1400-04-23T07:47:38+00:00 )
سرطان 23, 1400 12:17 Asia/Kabul
  • روحانی: توان غنی سازی ۹۰ درصدی را داریم
    روحانی: توان غنی سازی ۹۰ درصدی را داریم

رئیس جمهوی اسلامی ایران با اشاره به تاریخچه تصویب برجام گفت: صنعت هسته‌ای ما با قدرت باقی ماند و دراین ماه‌های اخیر بیشتر ظاهر شد.

به گزارش رادیودری؛ حسن روحانی در جلسه هیات دولت تصریح کرد: رژیم‌های اسرائیل، عربستان و تندرو‌های آمریکا و ضد انقلاب از اول با برجام مخالف بودند و همیشه می‌خواستند کار شکنی کنند و آدم صفیحی را پیدا کردند و دورش را گرفتند و به او گفتند: تو اگر از برجام بیرون بیایی برجام نمی‌ماند یعنی به ترامپ فهماندند ۲۴ ساعت تحمل کنی صبح فردای آن ایران از برجام خارج می‌شود و همه دنیا می‌گویند ایران از برجام خارج شده و همه بار بر دوش ایران می‌افتد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: این محاسبه آن‌ها اشتباه از آب درآمد و به هیچ یک از اهداف اصلی خود هم نرسیدند. هدف اصلی آن‌ها این بود که این نظام را بشکنند و اقتصاد به فروپاشی برسد که این کار به سرانجام نرسیدند.

روحانی تصریح کرد: در برجام صنعت هسته‌ای ایران با قدرت باقی ماند و نشان داد که سازمان انرژی اتمی با چه توانمندی می‌تواند ۲۰ درصد و ۶۰ درصد تولید کند، حتی اگر روزی برای رآکتور‌های خود ۹۰ درصد هم بخواهیم مشکلی نداریم و در مسیر صلح آمیز هر کاری را می‌توانیم انجام دهیم و این قدرتی است که ایران می‌تواند از خود نشان دهد.

وی افزود: آن‌ها فکر نمی‌کردند که فردو باز بماند و نهایت با ۱۰۰ سانتریفیوژ کار پیش برود و نه اینکه در فردو آب سنگین اراک با همان ویژگی باقی بماند، همه این‌ها در سایه ایستادگی و مقاومت ملت ایران انجام شد چرا که مذاکره یک پشتوانه می‌خواهد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه با تلاش های انجام شده و مقاومت و ایستادگی ملت، توانستیم قطعنامه های سازمان ملل علیه ایران را که ذیل فصل 7 منشور سازمان ملل تصویب شده بود، لغو کنیم، افزود: در تاریخ سازمان ملل چنین اقدامی بی نظیر یا کم نظیر است.

غنی سازی 60 درصدی گام مثبت و روبه جلو

کلیدواژه