قاسمی: ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در تهران زمان‌بر است
(last modified Mon, 07 Nov 2016 10:57:11 GMT )
عقرب 17, 1395 15:27 Asia/Kabul
  • قاسمی: ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در تهران زمان‌بر است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در تهران زمان‌بر است و نمی‌توان زمانی را برای تحقق این موضوع پیش‌بینی کرد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران امروز(دوشنبه) در پاسخ به سوال خبرنگار برون مرزی‌درباره مناسبات ایران و اتحادیه اروپا و بازگشایی دفتر این اتحادیه اروپا در تهران افزود:موضوع ایجاد دفتر‌ اتحادیه اروپا در تهران بحث جدیدی نیست و بررسی این موضوع مانند برخی دیگر از موضوعاتی که بین ایران و اتحادیه اروپا مطرح می شود،زمان‌بر است.

قاسمی با بیان این که دور دوم مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا چهارشنبه آینده در سطح معاون وزیر امورخارجه ایران و معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار می‌شود،گفت:در این دوره از این گفت‌وگوها همانطور که از قبل مطرح شده موضوعات مختلفی جهت رایزنی و گفت‌وگو در دستور کار طرفین خواهد بود که از جمله می‌توان به روابط دو جانبه ایران و اتحادیه اروپا،بررسی چالش‌ها و معضلاتی که بر سر راه گسترش سریع‌تر روابط وجود دارد و همچنین چگونگی حل و فصل آنها اشاره کرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تصریح کرد: بررسی و تصمیم‌گیری درباره برخی از مسائل با توجه به سود و زیانی که ممکن است به همراه داشته باشند،نیاز به زمان بیشتری دارد و موضوع ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در تهران نیز شامل این موضوع است و قابل پیش بینی نیست که چه زمانی این امر محقق خواهد شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران همچنین از سفر امروز رئیس دستگاه دیپلماسی ایران به لبنان و چند کشور اروپایی خبر داد و گفت: بعد از انتخاب رئیس جمهوری جدید لبنان، مناسبات فی مابین و رایزنی های مستمر و همچنین شرایط جدید حاکم بر این کشور ایجاب می کرد که مقامات ایرانی سفری به این کشور انجام دهند.

قاسمی گفت: «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران در دیدار با «میشل عون» رئیس جمهوری و سایر مقامات، احزاب و شخصیت های سیاسی لبنان ،درباره مسایل دو جانبه و آخرین تحولات منطقه از جمله سوریه تبادل نظر می کند.