رهبر معظم انقلاب: راه جبران عقب‌ماندگی کشورهای اسلامی مقاومت است
(last modified 1400-04-28T05:56:18+00:00 )
سرطان 28, 1400 10:26 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب: راه جبران عقب‌ماندگی کشورهای اسلامی مقاومت است
    رهبر معظم انقلاب: راه جبران عقب‌ماندگی کشورهای اسلامی مقاومت است

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام حج، راه جبران عقب‌ماندگی کشورهای اسلامی را مقاومت خواندند و تاکید کردند: کل منطقه اسلامی، میدان سربرافراشتن مقاومت در مقابل شرارت‌های آمریکا و همراهانش است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به مسلمانان جهان به‌مناسبت ایام حج، استمرار حسرت دلهای مشتاق از حضور در ضیافت بیت‌الله را امتحانی گذرا خواندند و با تأکید بر لزوم کمرنگ نشدن پیام‌های حج، مقاومت در برابر قدرتهای متجاوز به‌ویژه آمریکا را از جمله این پیام‌های متعالی دانستند.

ایشان ضمن اشاره به مشکلات و ناگواری‌های دنیای اسلام، سربرافراشتن عناصر مقاومت و بیداری بخصوص در فلسطین، یمن و عراق را از واقعیت‌های امیدآفرین منطقه خواندند و تأکید کردند: وعده صادق الهی، نصرت مجاهدان است و نخستین اثر این مجاهدت، بازداشتن آمریکا و دیگر زورگویان از دخالت و شرارت در کشورهای اسلامی است.

رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: همه‌ی سخنِ جمهوری اسلامی ایران که دنیای استکبار را نگران و خشمگین کرده است، دعوت به مقاومت است: مقاومت در برابر دخالت و شرارت آمریکا و دیگر قدرتهای متجاوز و به دست گرفتنِ سررشته‌ی آینده‌ی دنیای اسلام با تکیه بر معارف اسلامی. طبیعتاً آمریکا و همراهانش در برابر عنوان «مقاومت» دچار حسّاسیّتند و به انواع دشمنی با «جبهه‌ی مقاومت اسلامی» کمر بسته‌اند. همراهی برخی از دولتهای منطقه با آنان نیز واقعیّت تلخی در جهت تداوم آن شرارتها است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: تلاش تبلیغاتی آمریکائیان برای تحریف عزم و خواسته و عمل جوانان غیور و عناصر «مقاومت» در عراق و سوریه و لبنان و دیگر کشورها و منتسب کردن آن به ایران یا هر مرجع دیگر، توهین به آن جوانان شجاع و بیدار و ناشی از عدم فهم و درک درست آمریکایی‌ها از ملّتهای این منطقه است.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: همین درک غلط موجب شد که آمریکا در افغانستان تحقیر شود و پس از آن ورود پُر سر و صدا در بیست سال پیش و پس از به کار بردن سلاح و بمب و آتش در برابر مردم بی‌دفاع و غیر نظامی، خود را در باتلاق حس کند و نیرو و ابزار نظامی خود را از آن بیرون بَرَد. البتّه ملّت بیدار افغان باید مراقب ابزارهای اطّلاعاتی و سلاحهای جنگ نرم آمریکا در کشورش باشد و هشیارانه در برابر آن بِایستد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: ملّتهای منطقه نشان داده‌اند که بیدار و هشیارند و راه و رویکرد آنان از برخی دولتها که برای راضی نگه داشتن آمریکا حتّی به خواسته‌ی او در مسئله‌ی حیاتی فلسطین تن میدهند، جدا است.

 

پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت ایام حج ؛تاکید برظلم  ستیزی  و ایستادگی در مقابل مستکبران جهان

 

کلیدواژه