اسد 02, 1400 19:17 Asia/Kabul
  • واکنش \
    واکنش \"خطیب زاده \" به بیانیه مداخله جویانه کمیسر عالی حقوق بشر

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، بیانیه مداخله جویانه کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد استان خوزستان ایران را مجکوم کرد.

به گزارش رادیو دری، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز شنبه  در واکنش به بیانیه مداخله جویانه و سیاسی  " میشله باشلت " کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: بیانیه وی درمورد خوزستان  از جهت  بی‌اعتباری و آلوده بودن به اتهامات واهی و اطلاعات نادرست تأسف بار است. 

خطیب زاده افزود: اتهامات وارد شده بدون توجه به تلاش های وسیع مقامات دولتی، قضائی، امنیتی و رسانه ای ایران  برای کاهش آلام مردم این استان و برطرف کردن معضلات موجود، مهمترین گواه بر سیاسی بودن و بی اعتباری این بیانیه است.

به گفته خطیب زاده : این بیانیه  بیش از آنکه سخنان یک مقام بین‌المللی حقوق بشری باشد بیشتر شبیه یک اعلامیه سیاسی با ادبیات خصمانه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اظهار نظر غیر کارشناسانه و مغرضانه درخصوص مدیریت منابع آب کشور را نه در حیطه مسئولیت کمیسر دانست و نه نهاد تحت مسئولیت وی را دارای وجاهت و‌ شأنیتی برای اظهار نظر در این خصوص ارزیابی کرد.

خطیب زاده تاکید کرد : بحران آب در خوزستان نتیجه  پدیده‌های طبیعی بویژه خشکسالی سال جاری و همچنین یکی از پیامدهای اقدامات قهرآمیز یکجانبه‌ای است که بر ایران تحمیل شده و مانع از انتقال تکنولوژی و سرمایه‌گذاری در بخش آب در استان خوزستان شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در  ادامه گفت : باشلت اینچنین بی‌پروا تحریم های غیرقانونی تحمیل شده  آمریکا علیه ملت ایران که منجر به نقض بسیاری از حقوق‌بنیادین بشر این ملت سرافراز شده است را تاکنون محکوم نکرده و تنها  به بیان معدود جملاتی کوتاه و کم رنگ کفایت نموده است.

خطیب زاد تصریح کرد:  تلاش دفتر کمیسر برای اقلیت سازی و ایجاد تفرقه میان ملت یکپارچه ایران در راستای برنامه سیاسی معدودی از دولت های خاص بوده است  که عداوتشان با ملت ایران بر کسی پوشیده نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، خاطر نشان کرد این دولت ها همان سوء استفاده کنندگان از مفهوم والای حقوق بشر و حامیان اصلی قطعنامه‌های سیاسی ضد حقوق بشری علیه  ایران در شورای حقوق بشر و مجمع عمومی سازمان ملل متحد هستند.

خطیب زاده گفت : ایران برای حق تجمع مسالمت آمیز شهروندانش احترام قائل بوده و در بالاترین سطح، مقامات کشور حق اعتراضات مسالمت آمیز را به رسمیت شناخته اند.

خطیب‌زاده: آمریکا در حال گره زدن مسائل انسانی به یک هدف سیاسی است

کلیدواژه