اسد 03, 1400 07:46 Asia/Kabul
  • گزافه گویی جدید دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران
    گزافه گویی جدید دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس روز شنبه بار دیگر در راستای جلب نظر رژیم سعودی و امارات، ایران را به بی ثبات سازی و دخالت در امور داخلی کشورهای عربی متهم کرد.

به گزارش رادیو دری، "نایف فلاح مبارک الحجرف" با تکرار اتهامات بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد، ایران به دنبال دخالت در امور کشورهای عربی و برهم زدن ثبات منطقه است.

"الحجرف" در ادامه لفاظی‌های خود همچنین اظهار داشت : مذاکرات وین نباید صرفا منحصر به اجرای مجدد برجام باشد.

وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز اخیرا با فشار امارات و عربستان اتهاماتی بی اساسی را علیه ایران مطرح و مدعی شده بودند که باید اعضای این شورا در گفت‌و‌گوهای هسته‌ای با ایران مشارکت داشته باشند.

"سعید خطیب‌زاده" سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این ادعا با دوگانه خواندن سیاست برخی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در ادعای درخواست بهبود مناسبات با جمهوری اسلامی ایران از یک سو و ایراد اتهامات بی اساس از سوی دیگر، شورای همکاری را  عملا گروگان زیاده خواهی‌های سیاست‌های شکست خورده اقلیت پرهیاهویی از کشورهای این شورا دانست.

اتهامات بی اساس دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس علیه جمهوری اسلامی ایران در حالی است که دو عضو این شورا، یعنی عربستان و امارات  عامل اصلی بروز بحران های منطقه از جمله بحران یمن محسوب می‌شوند و حملات نظامی این دو کشور در قالب ائتلاف ساختگی سعودی به یمن تاکنون منجر به کشتار هزاران غیرنظامی شده است.

عربستان و امارات، همچنین عامل اصلی ایجاد بحران در سوریه هستند.

عربستان و امارات  مدت‌هااست همسو با آمریکا و رژیم صهیونیستی، ادعاهای دروغینی را علیه ایران مطرح می‌کنند.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی جبهه مقاومت،  نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - سعودی- صهیونیستی در منطقه دارد.

خطیب‌زاده: عربستان، شورای همکاری خلیج فارس را گروگان گرفته است

کلیدواژه