پیکر زنده یاد «محمد سرور رجایی» در خانه ابدی اش آرام گرفت
(last modified 1400-05-08T10:16:02+00:00 )
اسد 08, 1400 14:46 Asia/Kabul

پیکر محمد سرور رجایی شاعر، نویسنده و پژوهشگر افغانستانی روز جمعه در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

به گزارش رادیو دری، جمعی از علاقه مندان به فرهنگ و ادبیات فارسی و خانواده زنده یاد رجایی پیکر وی را تا خانه ابدی اش در جوار مزار سید شهیدان اهل قلم -شهید سید مرتضی آوینی- بدرقه کردند.

 زنده یاد رجایی در جوار مزار شهید مرتضی آوینی آرام گرفت

نهادها و شخصیت های برجسته افغانستانی و ایرانی با صدور پیام های تسلیت و حضور در مراسم خاکسپاری این نویسنده نام آشنا، درگذشت وی را ضایعه ای جبران ناپذیر برای اهالی فرهنگ و ادب دو ملت خواندند.

 محمد سرور رجایی پس از تحمل رنج بیماری کرونا در سن 52 سالگی در تهران دار فانی را وداع گفت و به  دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنار مزار شهید آوینی به خاک سپرده شد.

این ادیب افغان از علاقه مندان به حضرت آیت الله خامنه ای بود و  دو سال پیش در حاشیه دیدار با رهبر انقلاب کتاب خود با عنوان «از دشت لیلی تا جزیره مجنون»را تقدیم ایشان کرد. 

او از اعضای دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و نیز عضو هیات تحریریه مجله های سوره و راه در ایران بوده و ده ها مقاله یادداشت و گزارش درباره روابط فرهنگی ایران و افغانستان از او به یادگار مانده است.

کتاب های «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» خاطرات رزمندگان افغانستانی دفاع  مقدس، «ماموریت خدا» هفت روایت از احمدرضا سعیدی شهید ایرانی جهاد اسلامی افغانستان و کتاب  «در آغوش قلب ها» اشعار و خاطرات مردم افغانستان از امام خمینی از آثار منتشر شده زنده یاد رجایی‌ است. 

 زنده یاد رجایی در جوار مزار شهید مرتضی آوینی آرام گرفت
 زنده یاد رجایی در جوار مزار شهید مرتضی آوینی آرام گرفت

محمد سرور رجایی درگذشت

کلیدواژه