نبود اراده جدی برای حل بحران‌های منطقه
(last modified 1395-08-18T09:30:20+00:00 )
عقرب 18, 1395 14:00 Asia/Kabul
  •  نبود اراده جدی برای حل بحران‌های منطقه

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل گفت:برخی بازیگران در بحران‌های منطقه فاقد اراده جدی برای تمرکز بر راه حل سیاسی هستند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا؛«حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل در دیدار خانم «هانیکا سودر» قائم مقام وزیر خارجه سوئد در تهران افزود:آمریکا پروند داعش را مدیریت می کند و اراده جدی برای مبارزه با تروریسم در منطقه ندارد.

معاون پیشین وزیر امورخارجه ایران با یادآوری بحران درسوریه گفت:از ویژگی های بحران‌های منطقه به ویژه بحران تروریسم در سوریه تکثیر این بحران به سایر کشورها است.

امیرعبداللهیان درباره موضوع فلسطین و عراق هم گفت: در فلسطین مادامی که شهرک‌سازی‌ها، تجاوز و کشتار فلسطینیان ادامه یابد و حقوق مردم فلسطین مراعات نشود چشم اندازی وجود ندارد.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل درباره بحرین و یمن نیز گفت: بحرین کشور کوچکی است اما مشکلات بزرگی دارد؛ نقض سیستماتیک حقوق بشر در این کشور و لغو تابعیت برخی اتباع بحرینی از نگرانی‌های موجود در جامعه بحرین است.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: وضعیت انسانی در یمن فاجعه بار است و هر چه سریع تر باید در یمن جنگ متوقف و محاصره انسانی شکسته شود.

سودر نیز با یادآوری حضور جمع زیادی از مردم سوریه در کشور سوئد گفت: چه در سوریه، چه در یمن، عراق، فلسطین و سایر کشورها باید مسائل حقوق بشری جدی گرفته شود تا صلح و آرامش جهانی را به ارمغان آورد.

قائم مقام وزیرامورخارجه سوئد همچنین با تاکید بر نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه،گسترش روابط دو کشور به ویژه در زمینه پارلمانی، اقتصادی و تجاری را خواستار شد.

 

 

کلیدواژه