اسد 16, 1400 14:31 Asia/Kabul
  • واکنش خطیب‌ زاده به بیانیه وزرای امور خارجه کشورهای \\\
    واکنش خطیب‌ زاده به بیانیه وزرای امور خارجه کشورهای \\\" گروه ٧ \\\"

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد: بیانیه بی اساس وزرای خارجه گروه ۷ و نماینده عالی سیاسی خارجی اتحادیه اروپا را که اتهامات بی‌اساسی متوجه ایران کرده است، به شدت محکوم می کنیم. 

به گزارش رادیو دری، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  امروز (شنبه) در واکنش به بیانیه وزرای امور خارجه کشورهای گروه ٧ اعلام کرد :  این حادثه تنها چند روز قبل از مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران که جلوه ای از انتقال دموکراتیک قدرت در ایران است، سناریوسازی شده است. 

خطیب زاده افزود:  اینگونه سناریوسازی های بی پایه که غالبا رژیم صهیونیستی در پشت آن قرار دارد، با هدف مشوه ساختن فضا طراحی می شود و  مشتریانی را که بلافاصله آماده نتیجه گیریهای غیر واقعی و نابخردانه هستند را نیز به همراه دارد.  

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد : در واقع برای اهل فن و آشنایان به تاریخ این منطقه، طراحی چنین توطئه هایی در مقاطع مختلف  از سوی رژیم صهیونیستی تازگی ندارد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  تاکید کرد:  ایران به تامین امنیت آبراه راهبردی خلیج فارس و تنگه هرمز کاملا متعهد است و آن را جزیی از امنیت خود  می داند.

خطیب زاده در ادامه تصریح کرد : ایران  آماده مشارکت با کشورهای منطقه در زمینه ایجاد، استقرار و تضمین پایداری نظام امنیت دسته جمعی در منطقه  است و در دفاع از حقوق حاکمیتی خود در این حوزه حتی اندکی تردید نخواهد کرد.

وزیران امور خارجه کشورهای " گروه ۷ "،  دیروز جمعه در بیانیه ای درباره حمله به کشتی اسرائیلی «مرسر استریت»، بار دیگر بدون ارائه مستندات لازم، ایران را به دست داشتن در این حمله متهم کردند.

تکرار اتهام زنی های واهی امریکا و اسرائیل علیه ایران

کلیدواژه