عقرب 19, 1395 13:48 Asia/Kabul
  • معاون وزیر امور خارجه در سیدنی: ایران امن ترین کشور منطقه است

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امورخارجه ایران، جمهوری اسلامی ایران را امن ترین کشور منطقه خاورمیانه دانست.

به گزارش ایرنا؛«ابراهیم رحیم پور» معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امورخارجه ایران روز سه شنبه در جمع گروهی از سیاستمداران و نخبگان موسسه بین المللی استرالیا (AIIA) درشهر سیدنی، با تشریح وضعیت منطقه خاورمیانه و مقابله با تروریست ها در عراق و سوریه، گفت: اهمیت امنیت برای همه کشورها یکسان است و جهان در شرایط کنونی توجه خود را به امنیت معطوف کرده است.

رحیم پور با اشاره به جنایات داعش در خاورمیانه و موقعیت این گروه تکفیری در منطقه به ویژه در موصل عراق،گفت:این گروه تروریستی دست به اقداماتی زده که با پیام اصلی پیامبر اسلام (ص) که صلح و دوستی است در تضاد قرار دارد؛ بنابر این، این دیدگاه که یک گروه یا فرد، گروه و یا فرد دیگری را به دلیل تفاوت اعتقادی به قتل برساند و یا در عملیات انتحاری خود را نابود کند، قابل قبول نیست.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امورخارجه ایران همچنین روز سه شنبه و پیش از عزیمت به نیوزیلند در کمیسیون تجارت خارجی استرالیا (آسترید)،درباره مسائل تجاری بین ایران و استرالیا، سرمایه گذاری ها و حل مشکلات بانکی که مانع توسعه همکاری های اقتصادی است، تبادل نظر کرد.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه نیز در سفر به کانبرا با وزیر و معاون وزیرامور‌خارجه استرالیا به طور جداگانه دیدار و درباره راه های گسترش همکاری های سیاسی و اقتصادی و مسائل و تحولات منطقه ای گفت وگو کرد.

معاون وزیر امورخارجه ایران در میزگردی با حضور مدیران موسسه "ای.اس.پی.آی"استرالیا که در زمینه دفاعی و امنیتی فعال است نیز به سئوال های آنها در زمینه مسائل منطقه و بحث امنیت و تروریسم پاسخ داد.