اسد 27, 1400 20:09 Asia/Kabul

امشب دهمین شب از ماه محرم - شب عاشورای حسینی - است و دلهای سوخته و شیدای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از سراسر گیتی هوایی کربلا می شوند.

به گزارش رادیو دری؛ در شب عاشورای حسینی جانها سوخته است و سینه ها افروخته از آتش داغی که بیش از هزار سال جگر اسلام و اهل آن را سوزانده است.

ای صبح دهم محرم ! طلوع مکن که امشب واپسین شبی است که مولای بزرگ ما حسین بن علی (ع) مهمان اهل زمین است و فردا او را عرش با همه کبریایی، زیبایی  و شگفتی اش در بر خواهد کشید و زمین در فراق و سوگ این دردانه هستی، اشک خون خواهد بارید.

در چنین شبی، کربلای معلی غوغاست، کانون عاشقان است و نقطه اتصال زمین و آسمان و خیل گسترده دلدادگان سرور و سالار شهیدان از سراسر عراق خود را به این شهر می رسانند تا در بین الحرمین شریف در ماتم سرخ سیدالشهدا (ع) سوگواری و عرض ادب کنند.

در سالهای پیش از این در چنین شبی شمار زیادی از زائران دلباخته حرم حسینی از سراسر جهان اسلام در کربلا حضور داشتند اما دو سال است در پی شیوع بیماری کرونا آیین های ماه محرم در عراق بیشتر با حضور مردم این کشور برگزار می شود.

امشب در افغانستان و ایران نیز دوستداران آل الله (علیهم السلام) با حضور در تکیه ها و حسینیه ها و رعایت اصول بهداشتی با صاحب اصلی عزای حسینی حضرت ولی عصر (عج) همناله می شوند و به یاد شهدای بزرگ کربلا بر سر و سینه می کوبند و یاد و روش و منش آنها را گرامی می دارند.

رادیو دری فرا رسیدن سالروز شهادت سرور آزادگان جهان امام حسین(ع) و 72 یار وفادارش را به همه مسلمانان و دلدادگان آیین محمدی تسلیت می گوید.

عزاداری تاسوعای حسینی (ع ) در افغانستان

 

کلیدواژه