اسد 31, 1400 18:30 Asia/Kabul
  • امیر حاتمی: ایران از قدرت‌های برتر پهپادی دنیاست
    امیر حاتمی: ایران از قدرت‌های برتر پهپادی دنیاست

وزیر دفاع ایران با بیان اینکه ایران از قدرت‌های برتر پهپادی دنیاست، گفت: بیش از ۹۰ درصد نیاز‌های دفاعی کشور در داخل تامین می‌شود.

به گزارش رادیو دری ،امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با رادیو ایران به مناسبت ۳۱ مرداد سالروز صنعت دفاعی کشور با برشمردن موارد گوناگون دستاورد‌های صنعت دفاعی در چهار سال اخیر به حوزه موشکی اشاره کرد و ادامه داد: در زمینه موشکی عمده تمرکز ما بر دقت و قدرت مانورپذیری بود و امروز همه موشک‌های ما نقطه زن بوده و از قدرت بالایی در برابر سامانه‌های پدافندی دشمن در عرصه نبرد برخوردارند. در زمینه پدافندی هم شاهکار صنعت دفاعی را باید سامانه باور ۳۷۳ دانست و در کنار آن سامانه‌هایی همچون ۱۵ خرداد توانسته طیف گسترده‌ای از سامانه‌های پدافندی ارتفاع پایین، متوسط و بالا را در بر می‌گیرد.

امیر حاتمی در زمینه دستاورد‌های صنایع هوایی طراحی و ساخت هواپیمای یاسین و نسل‌های بعدی آن، تولید موتور اوج، طراحی و ساخت موتور توربو فن سبک، طراحی و ساخت انواع پهپاد، آماده سازی و تجهیز بالگرد‌ها به انواع تسلیحات و امکان پرواز در شب و همچنین طراحی و ساخت جنگنده کوثر را از اهم کار‌های انجام گرفته در این عرصه برشمرد و افزود: به جرأت می‌توان این بازه را دوره حیات (نوین) سازمان صنایع هوایی دانست و به عنوان نمونه ما اکنون بی شک یکی از قدرت‌های برتر دنیا در عرصه پهپاد هستیم.

وی همچنین از مراحل پایانی آماده‌سازی سه فروند دیگر از جنگنده «کوثر» برای تحویل به نیروی هوایی ارتش خبر داد.

وزیر دفاع ایران به دستاورد‌های عرصه رزم زمینی هم در دوره چهارساله اخیر اشاره کرد و گفت: با توجه به شکل‌گیری تهدیدات تروریستی، یک انقلاب در صنعت دفاعی شکل گرفت و هوشمندسازی و تحرک در این زمینه مورد توجه ویژه قرار گرفته و ۳۰۰ محصول به نتیجه رسید. در همین رابطه نمایشگاهی هم برپاشد و این محصولات به نمایش درآمد.

امیر حاتمی: نیل به اهداف عالی دفاعی ایران ادامه دارد

کلیدواژه