عقرب 20, 1395 09:45 Asia/Kabul
  • دیدار

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهوری رومانی درخصوص روابط و همکاری های فی مابین به ویژه در حوزه های سیاسی و اقتصادی بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایرنا، "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران بعدازظهر روز چهارشنبه با حضور در کاخ ریاست جمهوری رومانی در بخارست با "کلائوس ورنر یوهانیس" رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

در همین حال "محمدجواد ظریف "و " فلورین یورداکه" رئیس مجلس نمایندگان رومانی امروز چهارشنبه در خصوص روابط و همکاری های دو جانبه بویژه در خصوص سیاسی و اقتصادی گفتگو کردند.

وزیر امورخارجه ایران همچنین امروز چهارشنبه از ساختمان پارلمان رومانی که بزرگترین پارلمان اتحادیه اروپا به شما می رود دیدن کرد.

دیدار با ایرانیان مقیم رومانی و سخنرانی در کنفرانس مبارزه با افراطی گری و تروریسم که طرف دفتر مطالعات سیاسی رومانی برگزار می شود از دیگر برنامه های ظریف در بخارست است.

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران دیشب (سه شنبه شب) در آغاز دور جدید سفر به اروپا وارد بخارست پایتخت رومانی شد.

گروهی از فعالان اقتصادی ایرانی درچارچوب توسعه مناسبات و تحقق اهداف اقتصادی پسابرجام وزیر امور خارجه ایران را در سفر به رومانی همراهی می‎کنند.

ظریف پس از رومانی به جمهوری چک و اسلواکی سفر و با مقامات عالی‌رتبه این کشورها دیدار و درباره همکاری‌های مشترک گفت و گو خواهد کرد.

پیش از این، وزیر امور خارجه ایران، بهار امسال در صدر هیات اقتصادی به چهار کشور اروپایی پولند، فنلاند، سوئد و لتونی سفر کرده بود.

 

کلیدواژه