شمخانی: مقابله با داعش‌پروری؛ اولویت مبارزه با تروریسم
(last modified 1395-05-04T10:28:42+00:00 )
اسد 04, 1395 14:58 Asia/Kabul
  • شمخانی
    شمخانی

دبیر شورایعالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، مقابله با تروریست پروری در منطقه را از اولویتهای مهم در مبارزه با تروریسم دانست.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، "علی شمخانی" دبیر شورایعالی امنیت ملی ایران روز دوشنبه در دیدار "ناصرخان جنجوعا" مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان در تهران گفت: مقابله با تفکر داعش‌پرور مهم‌ترین اولویت و زیربنای مبارزه با تروریسم است و بدون آن هیچ کشوری چه در منطقه و چه در اروپا دارای امنیت و ثبات نخواهد بود.

شمخانی با تاکید بر ضرورت حفظ و صیانت از امنیت پایدار در مرزها و اجرای اقدامات مشترک در مبارزه با ترانزیت مواد مخدر، قاچاق انسان و سلاح و مبارزه با گروه های اشرار افزود: ایران اجازه نخواهد داد برخی کشورها با ارسال سلاح و اجاره تروریست برای ایجاد ناامنی در مرزها، روابط میان دو کشور را تحت تأثیر قرار دهند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با اشاره به موقعیت منحصر به فرد بندرهای ایران و پاکستان در خلیج فارس و دریای عمان، این بندرها را مکمل یکدیگر و باعث افزایش ظرفیت های بی شمار اقتصادی برای دو کشور دانست.

سپهبد "ناصرخان جنجوعا" مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار با تأکید بر لزوم هوشیاری کشورهای اسلامی در برابر توطئه های خارجی، با هدف افزایش نزاع میان مسلمانان گفت: پاکستان همکاری های امنیتی و اقتصادی خود را با ایران گسترش خواهد داد.

سپهبد جنجوعا افزود: پس از لغو تحریم ها ضد ایران زمینه های جدیدی برای گسترش همکاریهای اقتصادی، تجاری و بازرگانی بین ایران و پاکستان فراهم شده است که باید از آن بهره برداری کرد.

 

کلیدواژه