سنبله 15, 1400 08:57 Asia/Kabul
  • رصد مرزهای هوایی ایران با سامانه‌های کاملا بومی
    رصد مرزهای هوایی ایران با سامانه‌های کاملا بومی

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ایران گفت: با سامانه‌های کاملا بومی مرزهای هوایی کشور و صدها کیلومتر خارج از مرزها را رصد می‌کنیم و تمام پروازهای متعارف و غیرمتعارف تحت اشراف و کنترل نیروی پدافند هوایی ارتش قرار دارد.

امیر سرتیپ ابوالفضل سپهری راد در گفت و گو با ایرنا درباره تاسیس و ضرورت تشکیل پدافند هوایی کشور گفت: پدافند ارتش ایران توانسته است با وجود تهدیدات و تحریم‌ها؛ در همه حوزه‌های ماموریتی، جهشی شگرف و مثال زدنی در تاریخ پدافند هوایی ثبت کند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ایران با اشاره به عملکرد این نیرو در هشت سال دفاع مقدس افزود: ۶۵۲ فروند جنگده رژیم بعث عراق در جنگ هشت ساله منهدم شد.

سرتیپ سپهری راد در مورد قدرت پاسخگویی پدافندهوایی ایران در منطقه با وجود تهدیدات و تحریم‌های گسترده گفت: نیروهای مسلح با هدایت‌های هوشمندانه فرمانده معظم کل قوا از لحظات اولیه بعد از پیروزی انقلاب و بخصوص در جنگ تحمیلی دریافت که برای پاسخگویی و مقاومت باید دست روی زانوهای خود بگذارد و در همه حوزه‌ها به خودکفایی برسد و کاملا هم موفق بود. 

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش ایران یادآور شد: امروز قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران یک قدرت درون زا و بومی است که می‌تواند الگویی برای همه حوزه‌های قدرت ملی باشد. قدرتی که با خود اتکایی به عدم  وابستگی رسیده است، قدرتی پایا، مانا و دارای مزیت بازدارندگی است.

عملکرد موفق پدافند هوایی در حفاظت از حریم هوایی ایران

کلیدواژه