سنبله 21, 1400 13:59 Asia/Kabul

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، لنگر انداختن در بنادر و خوداتکایی را از ویژگی های عالی ناوگان دریایی 75 در انجام ماموریت خود دانست.

"سردار سرلشکر عبدالرحیم موسوی "  فرمانده کل ارتش  امروز ( یکشنبه ) در پاسخ به پرسش خبرنگاران در حاشیه مراسم استقبال از شناور 75  گفت: این مأموریت دریایی ویژگی های زیادی داشت؛ یکی از آنها مدت مأموریت آن بود، که طی آن ملوانان در این چهار ماه چهار فصل مختلف را تجربه کردند.

فرمانده کل ارتش  افزود : آنها از دریاهای ناآرام عبور کردند و در هیچ کجا از خدمات بندری استفاده نکردند و تنها به خود متکی بودند.

 سرلشکر  موسوی  همچنین گفت: اگرچه آنها تحت جنگ شدید روانی فشار روانی دشمن قرار گرفتند، اما از آن عبور کردند و سرانجام توانستند از اقیانوس اطلس شمالی عبور کرده و از نظر اطلاعاتی دشمن را برای مدت طولانی شکست دهند.

 در یک ماموریت دریایی بی سابقه در تاریخ ایران ، هفتاد و پنجمین ناوگروه نیروی دریایی کشور ، شامل ناوبندر مکران و ناوشکن سهند، پس از پایان ماموریتی که از ۱۲ اردیبهشت/ثور اغاز کرده بود در بندرعباس مورد استقبال رسمی فرماندهان ارشد ایرانی قرار گرفت. 

این ناوگروه  پس از طی 44000 کیلومتر در آبهای بین المللی، از طریق سواحل غربی آفریقا و دریای بالتیک  تابستان امسال  2021  به سواحل ایران  بازگشت.

سرلشکر موسوی: مرزهای ایران با تجهیزات و سامانه های روز الکترونیکی رصد می شوند

کلیدواژه