خطیب زاده: ایران تهدید علیه امنیت خود را تحمل نمی کند
(last modified 1400-06-22T07:38:58+00:00 )
سنبله 22, 1400 12:08 Asia/Kabul
  • خطیب زاده: ایران تهدید علیه امنیت خود را تحمل نمی کند
    خطیب زاده: ایران تهدید علیه امنیت خود را تحمل نمی کند

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت که هدف قرار دادن گروه های تروریستی در کردستان عراق پاسخی به اقدامات آنها علیه ایران است.

به گزارش رادیو دری، «سعید خطیب زاده» در کنفرانس خبری هفتگی خود و در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایگاه گروه های تروریستی در کردستان عراق را در واکنش به شهادت چندین سرباز در عراق و مرزهای ایران هدف قرار داده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران گفت که در مذاکرات رسمی و غیر رسمی مقامات ایران با دولت عراق همیشه تاکید شده که اجازه ندهد خاک این کشور مورد سوء استفاده گروه های تروریستی قرار گیرد.

خطیب زاده افزود: جمهوری اسلامی ایران از گروه های تروریستی که پشیمان هستند و نمی خواهند مورد سوء استفاده دیگران قرار گیرند استقبال می کند.

وی تاکید کرد: ایران به دنبال برقراری صلح و امنیت است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران با بیان اینکه بیانیه مشترک میان ایران و آژانس به اندازه کافی گویا بود، خاطرنشان کرد: آژانس بدون آنکه پروتکل الحاقی دسترسی داشته باشد و بدون دسترسی به فیلم‌ها و کارت‌های حافظه، اقداماتش را انجام می‌دهد. کارت‌های حافظه به دلیل پر شدن حافظه نیاز به جایگزینی دارد، بدون دسترسی به آژانس تعویض خواهند شد. یکسری تعمیرات دوربین‌ها لازم دارند که باید براساس زمانبندی انجام شود.

به گفته خطیب زاده، ایران با دقت و از نزدیک نشست شورای حکام را دنبال می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است رئیس جدید سازمان انرژی اتمی ایران عضوی از تیم مذاکره‌کننده باشد و در سفر وی به وین، مذاکرات احیای برجام انجام می‌شود، ابراز داشت: تاریخ قطعی سفر «محمد اسلامی» به وین را ندارم ولی سازمان انرژی اتمی عضوی از تیم‌ مذاکره‌کننده بوده و در سطح مدنظر آنها افرادشان در مذاکرات حضور داشتند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: کارگروه‌های فنی و هسته‌ای مذاکرات، به صورت مستقیم توسط سازمان انرژی اتمی هدایت می‌شود.

خطیب‌زاده: اولویت ایران ثبات و آرامش در افغانستان است

کلیدواژه