سنبله 22, 1400 18:37 Asia/Kabul
  • رایزنی وزرای امور خارجه ایران و بریتانیا
    رایزنی وزرای امور خارجه ایران و بریتانیا

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بریتانیا تلفنی رایزنی کردند.

به گزارش رادیودری، " دومینیک راب " وزیر امور خارجه بریتانیا امروز دوشنبه  در تماس تلفنی با "حسین امیر عبداللهیان" وزیر امور خارجه ایران، ضمن تبریک انتصاب وی، ابراز امیدواری کرد، روابط و تعاملات دو کشور در عرصه های مختلف براساس تفاهم و درک متقابل گسترش یابد. 

وزیر امور خارجه ایران نیز در این گفتگوی تلفنی، ضمن ابراز تاسف از آثار سیاستهای نادرست آمریکا و برخی از کشورهای غربی در قبال افغانستان، تحقق امنیت و ثبات در این کشور را در گرو استقرار دولت فراگیر با مشارکت تمامی اقوام، اقبال به گفتگو و پرهیز از  خشونت، توجه به مردم و نیز مقابله عملی با تروریسم دانست. 

امیر عبداللهیان ضمن اشاره به میزبانی  ایران از  حدود ٤ میلیون اتباع افغانستان در  ۴ دهه گذشته، بر ضرورت ایفای مسئولیت مشترک بین المللی پایدار در مواجهه با موج های جدید پناهجویان و نیز مقابله با عرضه مواد مخدر تاکید کرد. 

وزیر امور خارجه ایران، همچنین  آمادگی ایران  برای تسهیل کمک های بشردوستانه به افغانستان را خاطرنشان ساخت. 

امیر عبداللهیان، همچنین  به انتظار  ایران در لغو تمامی تحریم های غیر قانونی تاکید کرد و گفت:  ایران  به مذاکراتی که دارای نتایج ملموس بوده و حقوق و منافع مردم را تامین کند اقبال خواهد داشت. 

وزیر امور خارجه ایران،  همچنین  اهمیت اتخاذ گامهای اعتماد ساز دولت بریتانیا برای رفع برخی مشکلات در روابط دوجانبه را مورد تاکید قرار داد و گفت : اقدامات سازنده و عملی لندن  در این حوزه ها مورد استقبال تهران قرار خواهد گرفت. 
وزیر امور خارجه بریتانیا، بر تعهد عملی این کشور در بازپرداخت مطالبات ایران تاکید کرد.

وزرای امور خارجه ایران و بریتانیا، علاوه بر تبادل نظر درخصوص مهمترین تحولات بین المللی و منطقه ای توافق کردند به گفتگوهای خود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ادامه دهند.

کلیدواژه