سنبله 29, 1400 11:01 Asia/Kabul
  • فرمانده مرزبانی ایران: مرزهای زمینی به سمت عراق بسته است
    فرمانده مرزبانی ایران: مرزهای زمینی به سمت عراق بسته است

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت عراق با کسانی که به صورت غیرقانونی از طریق مرزهای زمینی وارد این کشور می شوند، بدون اغماض برخورد می کند.

به گزارش رادیو دری، «احمدعلی گودرزی» فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که تمام مرزهای زمینی برای سفر زائران اربعین حسینی به سمت عراق بسته است، گفت: آمادگی داشتیم که در مرزهای مشترک ایران و عراق در استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان پذیرای زائران اربعین حسینی برای سفر به عراق باشیم ولی با توجه به تصمیمات اتخاذ شده امسال سفر زائران اربعین حسینی به عراق صرفا هوایی خواهد بود و هیچ زائری نمی‌تواند از طریق مرزهای زمینی به عراق سفر کند.

سردار گودرزی تاکید کرد: دولت عراق با کسانی که به صورت غیرقانونی از طریق مرزهای زمینی وارد عراق شوند، بدون اغماض برخورد کرده ‌و مجازات برای آنها اعمال می کند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از مردم و زائران خواست به قوانین دولت عراق در این زمینه احترام بگذارند و از مراجعه به مرزهای زمینی برای سفر به عراق به جد خودداری کنند.

20 صفر 1443 هجری قمری (5 میزان 1400)، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع)  امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است و زائران  در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد شهر کربلا در جنوب عراق می‌شوند.

آغاز راهپیمایی اربعین حسینی در عراق

کلیدواژه