تاکید روحانی بر گسترش روابط ایران و مجارستان
(last modified 1395-08-22T10:33:59+00:00 )
عقرب 22, 1395 15:03 Asia/Kabul
  • گسترش روابط ایران و مجارستان
    گسترش روابط ایران و مجارستان

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: اساس سیاست خارجی دولت ایران، گسترش روابط و تقویت سطح همکاری با کشورهای دوست از جمله در اتحادیه اروپا است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری؛ «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران روز شنبه در دیدار «لازلو کوور»  رئیس مجلس مجارستان در تهران، با اشاره به نقش موثر اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای و ضرورت استفاده هر چه بیشتر از فرصت‌های پساتحریم برای گسترش همکاری، افزود: ایران کشوری بزرگ با اقتصادی نوظهور است و ظرفیت و توانمندی‌های خوبی دارد.

روحانی تصریح کرد: توانمندی ایران در زمینه خدمات فنی و مهندسی و اجرای طرح‌های زیربنایی و توانمندی‌های مجارستان در حوزه‌های صنعت و کشاورزی، بسترهای مناسبی برای توسعه همکاری‌های تهران - بوداپست است.

روحانی به قراردادهای ایران و بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی در دوره پساتحریم اشاره کرد و گفت: بسیاری از این قراردادها عملیاتی شده است و سرمایه‌گذاران و شرکت‌های مجارستانی نیز می‌توانند از فضای کنونی برای توسعه همکاری استفاده کنند.

رئیس جمهوری ایران همچنین به موضوع مبارزه همگانی با تروریسم اشاره کرد و گفت: تروریسم معضلی جدی برای منطقه و جهان است و هیچ کشوری نمی‌تواند از آثار آن، مصون بماند.

روحانی با اشاره به شرایط ناگوار مردم عراق، سوریه ، یمن و لیبی و ضرورت تلاش برای بازگرداندن هر چه سریع‌تر امنیت به این کشورها تاکید کرد: ارسال کمک‌های نوع‌دوستانه دارویی و غذایی به مردم این کشورها و تلاش برای کاستن از آلام آنان، وظیفه مهم انسانی و بین المللی است.

«لازلو کوور» رئیس مجلس مجارستان نیز با تاکید بر ضرورت تقویت همکاری‌های ایران و مجارستان در همه عرصه‌ها گفت: بوداپست مصمم است که سطح همکاری و روابط خود را در همه حوزه‌ها با تهران گسترش دهد.

 

کلیدواژه