میزان 03, 1400 09:30 Asia/Kabul
  • ابراز همدردی رهبر معظم انقلاب با خانواده قهرمان نوجوان ایرانی
    ابراز همدردی رهبر معظم انقلاب با خانواده قهرمان نوجوان ایرانی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به خانواده علی لندی قهرمان نوجوان ایرانی تسلیت گفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری،  در تماسی از دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی با خانواده علی لندی نوجوان غیور ایذه‌ای، مراتب تسلیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ابلاغ، و با این خانواده داغدیده همدردی شد.

علی لندی نوجوان 15 ساله ایرانی 2 هفته پیش برای نجات جان 2 نفر از همسایگان خود که گرفتار آتش‌سوزی شدیدی شده بودند، وارد عمل شد و جان هر دو زن را نجات داد اما خود دچار سوختگی شدید شد و در نهایت پس از چند روز مداوا، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در پیامی با تسلیت درگذشت علی لندی نوجوان غیور ایرانی نوشت: تاریخ ایران، مشحون از رشادت‌ها و فداکاری‌های قهرمانانی است که جان بر سر آرمان‌های انسانی نهاده‌اند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران هم با صدور پیامی ضمن تسلیت درگذشت علی لندی نوشت: اقدام این نوجوان با غیرت و رشید ۱۵ ساله که برای نجات دو بانوی گرفتار در حادثه آتش‌سوزی جان خویش را شجاعانه نثار کرد بار دیگر در آستانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز آتش‌نشان، جلو‌ه‌های ایثار و از جان گذشتگی ملت سلحشور ایران را در یادها زنده کرد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه ایران نیز با صدور پیامی درگذشت این نوجوان فداکار را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: اقدام غیرتمندانه این نوجوان فداکار، نمایانگر روحیه شجاعت و فتوت فرزندان این سرزمین است و قطعاً ایثار و ازخودگذشتگی او در یاد‌ها و خاطره‌ها باقی خواهد ماند.

کلیدواژه