میزان 03, 1400 11:00 Asia/Kabul
  • رئیسی: پیشرفت ایران در پرتو آموزش و پرورش و مهارت آموزی است
    رئیسی: پیشرفت ایران در پرتو آموزش و پرورش و مهارت آموزی است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت کشور را در پرتو آموزش و پرورش و مهارت آموزی دانست.

به گزارش رادیو دری؛ سید ابراهیم رئیسی روز شنبه در آیین آغاز رسمی سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ مدارس کشور، با بیان اینکه هزینه کردن در آموزش و پرورش بزرگترین سرمایه گذاری است و پیشرفت کشور در پرتو آموزش و پرورش و مهارت آموزی است، گفت: همه دستگاه ها و نهادها باید به آموزش و پرورش کمک کنند و در خدمت آن باشند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در ابتدای سخنان خود با گرامیداشت یاد ایثارگران به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: خانواده و مدرسه دو نهاد مکمل هستند که جایگاه ویژه‌ای در زندگی بشر دارند. مدرسه مکمل خانواده است و البته معلم ستون و محور مدرسه است.

رئیسی با بیان اینکه اگر سند تحول اجرا نشود‏ مدارس و آموزش و پرورش کشور متحول نمی‌شود، اضافه کرد: مدرسه باید تحول‌گرا باشد و تحول مدرسه در گرو آن است که کار در دست چهره‌های تحول‌گرا باشد. کسی که انگیزه تحول ندارد نمی‌تواند سند تحول را اجرا کند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه با طرح پرسش مهر‏ که «ایران قوی دارای چه ویژگی‌هایی است و نقش دانش آموزان در شکل گیری ایران قوی چیست؟» اظهار داشت: از همه مسئولان آموزش و پرورش و معلمان و همه کسانی که مقدمات بازگشایی مدارس را فراهم می‌کنند، صمیمانه قدردانی می کنم.

کلیدواژه