میزان 04, 1400 10:11 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب درگذشت آیت الله حسن زاده آملی را تسلیت گفتند
    رهبر معظم انقلاب درگذشت آیت الله حسن زاده آملی را تسلیت گفتند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم ربّانی و سالک توحیدی آیت‌الله آقای حسن‌زاده آملی را تسلیت گفتند.

به گزارش رادیو دری؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در این پیام با ابراز تاسف از درگذشت عالم ربّانی و سالک توحیدی آیت الله حسن‌زاده‌ آملی اظهار کردند: این روحانی دانشمند و ذوفنون از جمله‌ چهره‌های نادر و فاخری بود که نمونه‌های معدودی از آنان در هر دوره، چشم و دل آشنایان را می‌نوازد و دانش و معرفت و عقل و دل آنان را بهره‌مند می‌سازد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اضافه کردند: نوشته‌ها و منشأت این بزرگوار منبع پر فیضی برای دوستداران معارف و لطائف بوده و خواهد بود ان‌شاءالله.

ایشان در پایان افزودند: اینجانب به همه‌ دوستان و شاگردان و ارادتمندان ایشان به ویژه به مردم مؤمن و انقلابی آمل و جوانان مشتاقی که مجذوب مواضع انقلابی و خلقیات والای انسانی آن مرحوم بودند تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت و علو درجات ایشان را از خداوند متعال خواهانم.

آیت الله حسن‌زاده‌‌آملی از علمای بزرگ جهان اسلام شب گذشته در سن 93 سالگی پس از عمری مجاهدت در راه تبیین دین الهی دعوت حق را لبیک گفت.

از ایشان حدود ۱۹۰ اثر علمی، فلسفی و نیز اشعار اثرگذاری به زبان فارسی  بر جای مانده است.

مرحوم علامه حسن‌زاده آملی  برخی از مهم‌ترین آثار فلسفی و عرفانی و کتاب‌هایی چون  نهج البلاغه، اسفار اربعه ، کلیله و دمنه و گلستان سعدی را تصحیح کرد و دیوان اشعاری نیز به چاپ رساند.

ایشان همچنین حدود ۱۷ سال به تدریس ریاضیات و علم هیأت مشغول بوده است.

علامه حسن زاده آملی دعوت حق را لبیک گفت

کلیدواژه