میزان 04, 1400 19:33 Asia/Kabul
  • تسلیت اربعین شهادت اباعبدالله الحسین (ع)
    تسلیت اربعین شهادت اباعبدالله الحسین (ع)

روزدوشنبه بیستم صفر 1443 هجری قمری ( 5 میزان ) اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان در صحرای کربلا است.

میلیون‌ها زائر از سراسر جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد  شهر کربلا در جنوب عراق می شوند.

حضرت امام حسین (ع)  و یاران باوفای ایشان؛ دهم محرم سال 61 هجری قمری در کربلا به شهادت رسیدند.

حضرت امام حسین (ع) در بیان واقعه کربلا؛ در راه مکه به کربلا و تا هنگام شهادت به صراحت تاکید کردند : "مقصود من از حرکت؛ افشای حکومت ضد اسلامى یزید و برپاداشتن امر به معروف و نهى از منکر و ایستادگى در برابر ظلم و ستمگرى است و جز حمایت قرآن کریم و زنده نگه داشتن دین اسلام ناب محمدى هدفى ندارم".

مردم ایران امشب در آیین چهلمین شب شهادت سالار شهیدان با رعایت پروتکل های بهداشتی مانند شب و روز تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) با حضور در خیابان ها و فضای باز عزاداری می کنند.

نوحه خوانی، سینه و زنجیر زنی و سخنرانی درباره جایگاه و شخصیت حضرت امام حسین (ع)، از برنامه های مهم مردم مومن و حسینی ایران اسلامی در شب و روز اربعین حسینی است.

رادیو دری، صدای جمهوری اسلامی ایران،فرا رسیدن اربعین حسینی و یاران باوفایش را به همه مسلمانان جهان و دیگر آزادیخواهان ، تسلیت می گوید.

کلیدواژه