میزان 05, 1400 08:26 Asia/Kabul
  • جبلی: رسانه ملی می‌تواند شتاب‌دهنده ظرفیت نسل جوان انقلاب باشد
    جبلی: رسانه ملی می‌تواند شتاب‌دهنده ظرفیت نسل جوان انقلاب باشد

معاون برون مرزی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: جایگاه و توان رسانه ملی فراتر از نقش یک سازمان متصدی صرف است و می‌تواند در کسوت تسهیل‌گری و شتاب‌دهندگی به ظرفیت عظیم نسل‌های جوان و باانگیزه انقلاب ظاهر شود.

به‌ گزارش رادیو دری، «پیمان جبلی»، معاون برون مرزی سازمان صداوسیمای ایران روز یکشنبه در دیدار با جمعی از اساتید دانشگاه و صاحب نظران حوزه فرهنگ، رسانه و ارتباطات با تاکید بر نیاز رسانه ملی به برخورداری از نتایج تحقیقات و اندیشه‌ورزی فعالان دانشگاهی در عرصه‌های گوناگون ماموریت صداوسیما و ارتقای سطح عملکرد خروجی آنتن با نظرات پویا و مترقی نخبگان دانشگاهی، گفت: برهه فعلی انقلاب و شرایط کشور و مختصات اجتماعی، اکنون بهترین فرصت را برای بزرگ‌ترین تغییر و تحول در چهل ساله دوم انقلاب فراهم آورده است و به‌تبع آن، بهترین فرصت کل کشور و مجموعه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز در همین مقطع کلید خورده است.

معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیما افزود: رسانه ملی نیز از این قاعده مستثنی نیست و دغدغه‌مندان فرهنگ کشور و دلسوزان رسانه ملی اکنون فرصتی بی‌بدیل دارند تا با مشارکت در حل چالش‌های عمومی فرهنگی و به‌ویژه رسانه ملی، نقش‌آفرینی و اثرگذاری کنند.

این مدیر ارشد سازمان صداوسیما ، توفیق راهبردهای صداوسیما در حوزه خبر و سیاسی را در این دانست که با بهره‌گیری از قدرت بی‌مثل و مانند رسانه فراگیر جمهوری اسلامی ایران، جریان‌سازی و مطالبه‌گری را سرلوحه کارکردهای خود قرار داده و بدین ترتیب با پیگیری هر پرونده خاص،  باری را از دوش دولت و نظام و انقلاب بردارد و به رفع یک چالش و پاسخ به یک دغدغه نظام بینجامد.

 

معاون برون مرزی سازمان صداوسیمای ایران در پایان این نشست هم‌اندیشی به نکات مهم در سخنان شرکت‌کنندگان اشاره و اجرایی‌سازی ایده‌های مطرح‌ شده را منوط به تداوم نشست‌هایی از این دست و ارتباط مستمر، مسئولانه و متقابل اصحاب دانشگاه و بدنه مدیریتی صداوسیما دانست.

«پیمان جبلی» همچنین  در دیدار با تنی چند از هنرمندان و چهره های شاخص شعر و ادبیات انقلاب اسلامی، اساتید دانشگاه و مدیران و فعالان فرهنگی کشور،ادبیات فارسی و رسانه را به عنوان دو بال پرواز ایثار و فداکاری و پایداری ملت ایران در مقاطع حساس چهار دهه گذشته انقلاب اسلامی و دفاع مقدس توصیف کرد که موتور محرک و بسیج کننده اقشار مختلف مردم در صحنه های گوناگون تاریخ معاصر بوده است.

جبلی از دو عنصر مهم تشخص و توفیق رسانه ملی یعنی کسب مرجعیت و توجه به ذائقه عمومی یاد کرد و بر لزوم توجه مضاعف به سند محتوایی و صحت و وثوق و دقت آن در کنار توجه به مرجعیت‌یابی رسانه ای تاکید کرد.

معاون برون مرزی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از جایگاه دانشگاه و اساتید و دانشجویان و پژوهشگران دانشگاهی و به ویژه دانشگاه صداوسیما نیز سخن گفت و لزوم ارائه الگوی مطلوب ارتباطی رسانه ملی با جامعه را به عنوان بزرگ‌ترین دستگاه فرهنگی و نهادی که به واقع یک دانشگاه عمومی است، یادآور شد.

جبلی یکی از رازهای زنده‌ ماندن تاریخ کربلا و حماسه عاشورا را در جریان شعر و ادبیات دانست و افزود: در فرهنگ اصیل ایرانی هر چه از عاشورا در یاد و خاطر نسل های متمادی است، مدیون ادبیات موزون فارسی است و در حوزه تمدنی هم آنچه ما را به عنوان ابرقدرت تمدنی در جهان شناسانده، حاصل جریان زنده و پویای ادبیات فارسی است.

معاون برون مرزی سازمان صداوسیما افزود: متاسفانه از پیوند این دو بال قدرتمند استفاده شایانی نکرده ایم و لازم است در افق آینده رسانه ملی، جایگاه ویژه ای به این امر اختصاص یابد.

 جبلی: رسانه ملی می‌تواند شتاب‌دهنده ظرفیت نسل جوان انقلاب باشد

کلیدواژه