میزان 06, 1400 08:49 Asia/Kabul
  • پاسخ غریب آبادی به زیاده خواهی آژانس انرژی اتمی و غرب
    پاسخ غریب آبادی به زیاده خواهی آژانس انرژی اتمی و غرب

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین تاکید کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی و غرب نمی توانند هم در برابر اقدامات تروریستی اسرائیل سکوت کنند و هم خواهان تداوم نظارت از تاسیسات هسته ای باشند.

به گزارش رادیو دری؛ «کاظم غریب آبادی» روز دوشنبه در واکنش به اظهارات نمایندگان آمریکا و سه کشور اروپایی تصریح کرد:‌ هنگامی که تجهیزات نظارتی آژانس توسط رژیم صهیونیستی از کار می افتد، از ایران انتظار نداشته باشید مجددا آن را بدون هزینه ای برای این رژیم و بدون هیچ اقدامی از سوی آژانس و کشورهای مدعی بازنصب کند.

وی با بیان اینکه تفاهم اخیر ایران و آژانس به طور کامل و ظرف زمان توافق شده اجرا شد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز چگونگی واکنش به این حُسن نیت خود را رصد خواهد کرد و در هر مرحله، اقدام مناسب را اتخاذ خواهد نمود.

شب گذشته «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به کشور‌های عضو اطلاع داد که ایران از تاریخ ۲۰ تا ۲۲ سپتامبر/29 تا 31 سنبله به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه سرویس تجهیزات و مانیتور‌های نظارتی و نیز جایگزینی کارت‌های ذخیره سازی در تمامی مکان‌های لازم در ایران بجز کارگاه تولید قطعات سانتریفیوژ در مجتمع «تسا» در کرج را داده است.

با این حال مدیرکل آژانس انرژی اتمی از منع نصب دوربین‌های جدید در این مجتمع انتقاد و ادعا کرد این کار مقامات ایران برخلاف توافقی است که در تاریخ ۱۲ سپتامبر/21 سنبله امضا شده است.

بعد از این گزارش خلاف واقع گروسی آمریکا نیز دست پیش گرفته و مدعی شد واشنگتن از گزارش آژانس انرژی اتمی بسیار ناراحت است!

آمریکا در ادامه لفاظی‌های خود علیه ایران اعلام کرد تهران بدون تاخیر باید به آژانس اجاره دسترسی به مجتمع کرج را بدهد!

غریب آبادی: ایران شفاف‌ترین کشور از منظر اجرای تعهدات هسته‌ای است

کلیدواژه