میزان 07, 1400 17:53 Asia/Kabul
  • مخالفت شدید چین با تحریم های آمریکا علیه ایران
    مخالفت شدید چین با تحریم های آمریکا علیه ایران

سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سوالی در مورد درخواست واشنگتن از پکن برای کاهش خرید نفت ایران اعلام کرد: چین قاطعانه مخالف تحریم‌های یکجانبه آمریکا است.

به گزارش رادیو دری؛ سخنگوی وزارت خارجه چین در دفاع از روابط چین و ایران در زمینه های مختلف، مخالفت چین با تحریمهای یکجانبه آمریکا را تکرار کرد.

این مقام چینی با اشاره به حاکم بودن اصل برابری و نفع متقابل در روابط ایران و چین تاکید کرد که همکاری های پکن و تهران مبتنی بر  مقررات بین‌المللی است.

وی افزود: چین قاطعانه با هرگونه تحریم یکجانبه مخالف است و از ایالات متحده می خواهد تا در اسرع وقت از تحمیل قوانین داخلی خود بر دیگر کشورها و نهادهای بین المللی دست بردارد.

در حالی که واشنگتن مدعی آمادگی برای بازگشت به مذاکرات وین برای احیای برجام است، رویترز در خبری اختصاصی به نقل از مقامهای آمریکایی و اروپایی گزارش داد که آمریکا  در خصوص کاهش خرید نفت خام ایران با چین تماس گرفته است.

یک مقام اروپایی هم به خبرگزاری رویترز گفته است کاهش خرید نفت ایران یکی از موضوعاتی بود که «وندی شرمن» قائم مقام وزارت خارجه آمریکا در سفر اواخر ماه جولای به چین آن را مطرح کرد. 

امیرعبداللهیان: در حال انجام بررسی‌ها برای بازگشت به مذاکرات وین هستیم

 

کلیدواژه