میزان 10, 1400 18:03 Asia/Kabul
  • ابراز امیدواری بورل به موفقیت مذاکرات برجام در وین
    ابراز امیدواری بورل به موفقیت مذاکرات برجام در وین

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدون اشاره به خروج غیرقانونی آمریکا از برجام و بدعهدی اروپایی ها در قبال این توافق هسته ای، نسبت به موفقیت مذاکرات برجام در وین ابراز امیدواری کرد.

به گزارش رادیو دری، "جوزپ بورل" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادعا کرد، در مذاکرات برجام در وین خللی ایجاد نخواهد شد و تصوری از شکست در روند این مذاکرات ندارد.

«ژان ایو لودریان»‌ وزیر امور خارجه فرانسه نیز امروز شنبه بدون اشاره به بدعهدی اروپایی ها در قبال برجام مدعی شد، پنجره مذاکره با ایران تا ابد باز نخواهد ماند و اقدامات تهران بازگشت به این توافق هسته ای را پیچیده می‌ کند.

لودریان همچنین ادعا کرد، مذاکرات منطقه‌ ای با ایران باید فعالیت‌ های موشکی این کشور را در بر بگیرد.

تاکنون شش دور مذاکرات غیرمستقیم در شهر وین میان آمریکا و سایر طرف‌ های برجام با ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده است. 

یکی از زمینه‌های اختلاف در این مذاکرات اصرار آمریکا بر حفظ برخی از تحریم‌هایی است که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق این کشور بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده است. مضاف بر این، دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده هیچگونه ضمانتی نمی‌تواند درباره عدم خروج دوباره دولت‌های بعدی این کشور از برجام بدهد.

جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. تهران البته تأکید کرده اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد.

بورل: دولت جدید ایران برای از سرگیری مذاکرات برجام در وین به فرصت نیاز دارد

کلیدواژه