میزان 14, 1400 11:24 Asia/Kabul
  • توافق ایران و ارمنستان برای بازماندن کریدور قفقاز
    توافق ایران و ارمنستان برای بازماندن کریدور قفقاز

معاون وزیر راه و شهرسازی ایران، از توافق ایران و ارمنستان برای بازماندن کریدور قفقاز خبر داد.

به گزارش رادیو دری ،"خیرالله خادمی‌ " معاون وزیر راه و شهرسازی ایران  از برگزاری جلسات موثر با مقامات ارمنستان و حل مشکل وسایل نقلیه ترانزیتی در منطقه گوریس خبر داد و گفت: براساس برنامه زمانبندی که مقامات دو طرف تهیه کردند، مقرر شد روسازی جاده جایگزین که مورد نظر مقامات ارمنستان است، به اتمام برسد.

‌خادمی‌ افزود :  دیدارهای موثری با مقامات کشور ارمنستان برای رفع مشکل منطقه گوریس که سبب اختلال در تردد کامیون‌ها و حمل بار و مسافر از ایران  به سمت این کشور شد برگزار و تصمیمات بسیار مناسبی برای رفع این مشکل اتخاذ شد.

معاون وزیر راه  و شهرسازی همچنین گفت: با برنامه زمانبندی که دو کشور ایران و ارمنستان تهیه کردند، مقرر شد تا روسازی جاده جایگزین‌ (‌جاده تاتو) که مورد نظر مقامات کشور ارمنستان است به اتمام برسد.

خادمی خاطرنشان کرد :  همچنین تا ۳ ماه آینده، گردنه‌ ها و نقاط حادثه‌خیز که در محور جایگزین به واسطه جاده فرعی بوده برطرف خواهد شد، همزمان جاده اصلی جایگزین دیگری که به عنوان قطعه ۴کریدور شمال- جنوب در کشور ارمنستان است (جاده سمت نوردوز به ایروان و از ایروان به مرز گرجستان) در حال عملیات اجرایی است.

وزیران خارجه ایران و ارمنستان دیدار و گفتگو کردند

کلیدواژه