تاکید ایران و روسیه بر توسعه همکاری‌ ها
(last modified 1400-07-14T09:09:37+00:00 )
میزان 14, 1400 13:39 Asia/Kabul
  • وزرای امور خارجه ایران و روسیه، دیدار و بر توسعه همکاری‌ ها تاکید کردند
    وزرای امور خارجه ایران و روسیه، دیدار و بر توسعه همکاری‌ ها تاکید کردند

وزرای امور خارجه ایران و روسیه، دیدار و بر توسعه همکاری‌ ها تاکید کردند.

به گزارش رادیو دری ،" حسین امیرعبداللهیان "  وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه در مسکو دیدار کردند و  بر توسعه همکاری های دو طرف در عرصه های مختلف دو جانبه و منطقه ای تاکید کردند.

لاوروف در این دیدار  گفت: باوجود همه گیری کرونا گفت‌ و گوها  در سطوح سیاسی منظم از جمله در سطح روسای جمهور دو کشور داریم.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: زمینه جدید گفت و گوها پذیرش ایران در سازمان همکاری شانگهای است اما اولویت اصلی مذاکرات برجام است.لاوروف تاکید کرد : برجام باید بدون هرگونه موضوعات اضافی اجرا شود.

وزیر امور خارجه ایران، نیز در این دیدار  گفت: ارتباط دو رئیس جمهور و این سفر تاییدی بر این است که این مذاکرات و روابط دو کشور راهبردی است.امیرعبداللهیان افزود :  در مذاکرات جدید باید برای دستیابی  به جهشی جدی در روابط دو کشور تلاش کرد.  

وزیر امورخارجه ایران تصریح کرد: همکاری‌های منطقه ای و دوجانبه ای داریم و امروز گفت و گوهای بیشتری خواهیم داشت و بر توسعه همکاری های تجاری تاکید داریم.امیرعبداللهیان گفت: فرصت خوبی است که درباره تحولات بین المللی از جمله قفقاز جنوبی، یمن و افغانستان بحت کنیم.

وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران، با هدف رایزنی با سرگئی لاوروف همتای روسی خود درباره موضوعاتی از جمله برجام، افغانستان، اوضاع دریای خزر و منطقه قفقاز جنوبی و نیز مسائل خاورمیانه دیروز (سه شنبه) در صدر  هیاتی وارد مسکو شد.

امیرعبداللهیان: انتظار داریم روسیه نسبت به تحرکات رژیم صهیونیستی در منطقه حساس باشد

کلیدواژه