میزان 17, 1400 08:46 Asia/Kabul
  • رئیسی: ظرفیت نیروگاه اتمی بوشهر سه برابر افزایش می یابد
    رئیسی: ظرفیت نیروگاه اتمی بوشهر سه برابر افزایش می یابد

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: میزان تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر در فازهای توسعه ای آن به سه برابر افزایش می یابد.

به گزارش رادیو دری؛ «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز جمعه  پس از بازدید از بخش های مختلف نیروگاه اتمی بوشهر و فازهای در حال توسعه آن در جمع خبرنگاران گفت: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران، بهره برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است و از آن کوتاه نخواهیم آمد.

رئیسی یادآورشد: در همین راستا ماموریت سازمان انرژی اتمی برای تولید ده هزار مگاوات برق از انرژی هسته‌ای در کشور تعریف شده است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، افزود: دست یافتن به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه مستلزم برنامه ریزی های عالمانه و هدفمند برای پیشبرد پایدار صنعت هسته ای مطابق با آخرین استانداردهای بین المللی است.

رئیسی با بیان اینکه دانش هسته‌ای در آینده، توسعه علمی و پیشرفت شگرف کشورها را رقم خواهد زد و ما نباید از کاروان حرکت علمی جهان عقب بمانیم،تصریح کرد: رشد و توسعه معنادار دانش هسته ای، ارتقای سطح سایر فناوری ها و فنون را به دنبال خواهد داشت.

نخستین واحد نیروگاه اتمی بوشهر با توان تولید هزار مگاوات برق در سال 2011 به شبکه سراسری برق ایران متصل شد.

مراسم بتن ریزی واحد 2 نیروگاه اتمی بوشهر نیز 10 نوامبر 2019 / 19 عقرب 1398 برگزار شد.

پس از بهره برداری از واحد‌های دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر، ظرفیت برق هسته‌ای ایران به سه هزار و 114 مگاوات افزایش خواهد یافت.

رئیس جمهوری اسلامی ایران به همراه اعضای هیات دولت و در قالب ششمین سفر استانی دولت سیزدهم ایران امروز  جمعه وارد استان بوشهر شد.

 

کلیدواژه