میزان 21, 1400 18:44 Asia/Kabul
  • فرمانده هوافضای سپاه: همه سامانه‌های رزمایش آسمان ولایت، ایرانی است
    فرمانده هوافضای سپاه: همه سامانه‌های رزمایش آسمان ولایت، ایرانی است

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تمام سامانه‌های مورد استفاده در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 1400 ایرانی است.

به گزارش رادیو دری، سرتیپ «امیرعلی حاجی‌زاده»فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 1400 افزود: در این رزمایش جنگ احتمالی را با برگزاری یک بازی جنگ شبیه‌سازی می‌کنیم، به طوری که یک گروه نقش دشمن و یک گروه هم نقش مهاجم را ایفا کردند که در جهت‌ها  و ارتفاع‌های مختلف به منطقه رزمایش حمله می‌کنند و ما هم نقش مدافع را داریم.

سردار حاجی‌زاده با اشاره به دفاع همه‌جانبه و 360 درجه مقابل حملات پرحجم هواپیماهای بدون سرنشین در منطقه رزمایش گفت: در این رزمایش موفق شدیم اهداف مختلف در ارتفاع و سرعت‌های مختلف و حتی موشک‌های کروز را با موفقیت مورد اصابت قرار دهیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: در این رزمایش ما برای اولین بار بمب‌های بالدار دورایستا را که از هواپیما رها می‌شوند استفاده، رهگیری و به سامانه‌های پدافندی واگذار کردیم.

 رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 1400 با گسترش و استقرار سامانه‌های بومی موشکی، راداری، اطلاعات شناسایی، جنگ الکترونیک، سامانه های ارتباطی و شبکه دیده بانی بصری دیروز سه شنبه در منطقه کویر مرکزی ایران آغاز شد.

عملیاتی شدن رادار بومی قدس در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 1400

کلیدواژه