میزان 26, 1400 14:40 Asia/Kabul
  • بازتاب سفر سرلشکر باقری به مسکو در رسانه‌های روسیه
    بازتاب سفر سرلشکر باقری به مسکو در رسانه‌های روسیه

سفر سردار سرلشکر «محمد باقری» رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به مسکو در رسانه های روسیه بازتاب زیادی داشت.

سردارسرلشکر «محمد باقری» رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی «سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه در صدر یک هیات بلندپایه نظامی عصر روز یکشنبه وارد مسکو شد. 

روزنامه کامرسانت چاپ مسکو روز دوشنبه در گزارشی با عنوان «رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در مسکو درباره خرید تسلیحات و مساله افغانستان گفتگو می کند»، نوشت: انتظار می رود ژنرال ایرانی با مقام‌های روسی درخصوص مسائل توسعه همکاریها، همکاریهای دفاعی و روابط نظامی ایران و روسیه و نیز مسائل مربوط به مبارزه با تروریست ها و مسائل منطقه ای و تحولات بین المللی تبادل نظر کند.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه نیز در اخبار امروز و بخش های خبری عصر دیروز خود اعلام کرد: سردار محمد باقری با سرگئی شایگو وزیر دفاع و والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

رسانه روسی با اشاره به سخنان سردار باقری در بدو ورود به مسکو در فرودگاه بین المللی ونوکووا افزود: در جریان سفر باقری به روسیه، موضوع فروش تسلیحات و اوضاع افغانستان بررسی می شود.

خبرگزاری ریانووستی نیز روز دوشنبه در گزارشی که با فیلمی از ورود سردار باقری به فرودگاه ونوکووای مسکو و آیین رسمی استقبال با شرکت یگان تشریفات ارتش روسیه همراه بود، اعلام کرد: نیروهای مسلح ایران و روسیه در بسیاری عرصه ها با یکدیگر همکاری می کنند.

خبرگزاری تاس هم در گزارشی با اشاره به سفر سردار باقری به مسکو نوشت: هیاتی ایرانی قصد دارد با طرف روسی درباره خرید تسلیحات از روسیه مذاکره کند.

بسیاری از دیگر رسانه های روس نیز ورود سردار باقری را به مسکو پوشش داده‌اند.

سردار باقری: همکاری های نظامی ایران و روسیه افزایش می یابد

کلیدواژه