میزان 28, 1400 14:29 Asia/Kabul
  • مقام نظامی ارشد روس: ناوگروه ایرانی، زینت بخش رژه دریایی روسیه بود
    مقام نظامی ارشد روس: ناوگروه ایرانی، زینت بخش رژه دریایی روسیه بود

مقام نظامی ارشد روس، در دیدار با رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حضور ناوگروه ایرانی را زینت بخش رژه دریایی روسیه دانست.

به گزارش رادیودری، آدمیرال "لیومینیوف"  از مقامات ارشد نظامی روسیه در دیدار با سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مشارکت ناوهای ایرانی در مراسم رژه نیروی دریایی ارتش روسیه در سال جاری 2021  گفت: حضور ناوهای ایرانی در آب‌های روسیه زینت بخش این رژه دریایی بود.

این مقام نظامی ارشد روسیه با اشاره به همکاری قوای دریایی دو کشور افزود که این همکاری ها و مشارکت خوب ایران در رژه دریایی روسیه نشان داد که دو کشور از اتحاد روزافزون برخورداند.

آدمیرال " لیومینیوف " تاکید کرد:  روابط ایران و روسیه در ابعاد مختلف روز به روز پرمحتوا تر  و بهتر می شود. 

این مقام نظامی ارشد روسیه همچنین گفت که امسال 2021  بخش نیروهای مسلح روسیه چندین برنامه و مسابقات نظامی برگزار کرد که ایران نیز  میزبان بسیار خوبی برای چند مورد از این مسابقات بود. 

آدمیرال " لیومینیوف " گفت: روسیه سال آینده 2022  نیز چندین مسابقه برگزار خواهد کرد که امیدواریم ایران حضوری حتی پررنگ تر از دوره های قبل در این مسابقات نظامی داشته باشد.  

آدمیرال لیومینیوف،  با  رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران درجریان چهارمین روز سفر وی  به مسکو، دیدار و گفت و گو کرد. 

گسترش همکاری‌های دفاعی-نظامی،محور دیدار سردار سرلشکر باقری و وزیر دفاع روسیه

کلیدواژه