ایران: سازمان ملل، رژیم صهیونیستی را پاسخگوی اقدامات غیرانسانی اش کند
(last modified 1400-07-30T06:49:31+00:00 )
میزان 30, 1400 11:19 Asia/Kabul
  • ایران: سازمان ملل، رژیم صهیونیستی را پاسخگوی اقدامات غیرانسانی اش کند
    ایران: سازمان ملل، رژیم صهیونیستی را پاسخگوی اقدامات غیرانسانی اش کند

نماینده جمهوری اسلامی ایران در کمیته سیاسی و استعمار زدایی مجمع عمومی سازمان ملل در پاسخ به تهدیدات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: جامعه جهانی و سازمان ملل رژیم صهیونیستی را پاسخگوی اقدامات غیر انسانی خود سازند.

به گزارش رادیو دری، نماینده ایران افزود: این رژیم با نقض فاحش حقوق بین‌الملل از جمله همه قطعنامه‌های ذیربط سازمان ملل، به تجاوز به حقوق اساسی و شأن مردم فلسطین و سایر ساکنان عرب تحت اشغال خود ادامه می‌دهد.

تخت روانچی در این نشست گفت: در شرایط چالش‌برانگیز مواجهه با کرونا و در حالی که جامعه جهانی بر روی تمرکز بر کاهش آثار و پیامدهای کووید ۱۹ متمرکز شده است، رژیم اسرائیل به سوءاستفاده از این مقطع برای تشدید فعالیت‌های شهرک‌نشینی غیرقانونی و طرح‌های ضمیمه‌سازی و اشغال نظامی خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به محاصره غیر انسانی غزه و تشدید بحران بشردوستانه، تداوم اشغال بلندی‌های جولان و مناطقی از سوریه و لبنان و دست‌اندازی این رژیم علیه کشورهای منطقه اظهار داشت که این قبیل اقدامات، صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را به خطر انداخته، لذا جامعه جهانی، سازمان ملل و شورای امنیت باید نسبت به تمامی سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده و اقدامات غیر قانونی و غیر انسانی این رژیم در منطقه کاملاً آگاه بوده و آن را پاسخگو سازند.

تخت روانچی: جنایات رژیم اسرائیل نباید بدون مجازات بماند

کلیدواژه