میزان 30, 1400 14:23 Asia/Kabul
  • علمای جهان اسلام از وابستگی به حکومت‌های مستبد بپرهیزند
    علمای جهان اسلام از وابستگی به حکومت‌های مستبد بپرهیزند

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: علما باید از وابستگی به حکومت‌های مستبدی که همراه ظالمان و دشمنان اسلام هستند پرهیز کنند و امر به معروف و نهی از منکر را نسبت به امرای خود عملی سازند.

به گزارش رادیو دری، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری در یازدهمین وبینار سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، خاطرنشان کرد: امروز شاهد جنگ، خونریزی، ترور، تنازع و توهین در فضای جهان اسلام هستیم. به دلیل همین گرفتاری‌های موجود در جهان اسلام، موضوع سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی را «اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام» قرار دادیم.

وی افزود:  استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و غرب غارتگر همواره در تلاشند تا با ایجاد جنگ، تفرقه و تنازع در جهان اسلام حضور خود را در منطقه جهان اسلام موجه جلوه دهند. این، منشأ اصلی نزاع‌ها، قتل و غارت‌های موجود در کشورهای اسلامی و بین کشورهای اسلامی است.

شهریاری تصریح کرد: وجود برخی دولتمردان سرسپرده و علمای وابسته به آنها در برخی کشورهای اسلامی که زمینه مساعد برای حضور این ظالمان را در کشورهای اسلامی فراهم می‌آوردند و منافع خود را به منافع دشمنان اسلام گره زده‌اند و جا پای مناسبی را برای حضور آنان فراهم می‌آورند و عادی سازی رابطه با دشمنان اسلام را دامن می‌زنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: جهالت یا خیانت برخی از فرق و مذاهب افراطی از شیعه و اهل سنت. یکی با توهین به مقدسات دیگری اسباب نزاع را ایجاد می‌کند و دیگری با تکفیر و ترویج خشونت قتل و غارت مسلمانان از فرق دیگر را تجویز می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما باید برای هر یک از این مشکلات و مصائب راه‌حل مناسب خودش را پیدا کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی : مقاومت شعار وحدت بخش جهان اسلام است

کلیدواژه