عقرب 01, 1400 19:30 Asia/Kabul

آسمان و زمین در شادی میلاد ختم رسولان، نگین انگشتری آفرینش و روشنای چشم اهل بینش حضرت محمد مصطفی(ص) و نواده گرانقدرش سراسر نور و سرور است.

به گزارش رادیو دری؛ 17 ربیع الاول سال 1443 هجری قمری مصادف با سوم نوامبر2021 سالروز میلاد خجسته حضرت محمد مصطفی (ص) پیامبر گرامی اسلام و سالروز میلاد پربرکت حضرت امام جعفر صادق (ع) امام ششم شیعیان است.

اهل سنت، دوازدهم ربیع الاول و شیعیان هفدهم این ماه را سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) می‎دانند.

حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که خود از منادیان وحدت در جهان اسلام بودند، از این مساله برای اتحاد و نزدیک شدن گروه‌های اسلامی استفاده کردند و فاصلۀ بین این دو تاریخ ( 12 تا 17 ربیع الاول) را "هفتۀ وحدت" نام‎گذاری کردند.

حضرت محمد مصطفی (ص) در سن 40 سالگی در غار حرا از سوی خداوند متعال به پیامبری برگزیده شدند.

پیامبر گرامی اسلام به عنوان آخرین سفیر از پیامبران بزرگ الهی به پیامبری برگزیده شدند تا جامعه جاهلی که غرق در جهالت و بی‌اخلاقی بود را به سمت اخلاق مداری، کرامت انسانی و عزت نفس دعوت کنند.

بعثت پیامبر اکرم (ص) را باید سرآغاز تشکیل بزرگترین تمدن اسلامی و اخلاقی جهان دانست که انسان ها را از آلودگی های فکری و عقیدتی در طول تاریخ نجات داد.

پیامبر اسلام با معجزه قرآن کریم به عنوان بهترین و کامل‌ترین کتاب آسمانی مبعوث شدند؛ مبعثی که انفجار نور و ظهور ارزش‏‌های انسانی در صحنه حیات بشری بود.

ایشان با نزول کتاب آسمانی قرآن، مفاهیم جدیدی از قبیل تکریم زنان و دختران، مبارزه با ظلم و بت پرستی، کمک به همنوع، توحید و یگانه پرستی و اخلاق نیک را در جامعه انسانی پایه ریزی کردند و راه رسیدن انسان‌ها به سعادت دنیوی و اُخروی را تبیین کردند.

هفدهم ربیع الاول همچنین میلاد ششمین نور عصمت از سلاله هدایت امام جعفر صادق (ع) است؛ امام بزرگواری که مذهب تشیع میراث جاودانه تلاش های فقهی و فکری اوست و بسیاری از رهبران اهل سنت نیز شاگردان پرورش یافته مکتب اویند.

سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت آخرین پیامبر الهی حضرت محمد (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) را به همه مسلمانان جهان تبریک می‌گوید.

آغاز هفته وحدت و تبریک سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص)

کلیدواژه