سفر هیات بلندپایه ترکمنستان به تهران با هدف گسترش همکاری
(last modified 1400-08-04T06:32:13+00:00 )
عقرب 04, 1400 11:02 Asia/Kabul
  • سفر هیات بلندپایه ترکمنستان به تهران با هدف گسترش همکاری
    سفر هیات بلندپایه ترکمنستان به تهران با هدف گسترش همکاری

سفیر ایران در ترکمنستان گفت: هیاتی ۲۳ نفره از مقامات ترکمنستان با هدف توسعه و گسترش همکاریها با جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است.

غلامعباس ارباب‌خالص گفت: "رشید مردف" معاون رییس کابینه وزرا و وزیر امور خارجه جمهوری ترکمنستان ریاست این هیات بلندپایه را در سفر به تهران بر عهده دارد.

وی ادامه داد: سفر هیات ترکمنستانی با سه هدف شامل انجام دور جدید رایزنیهای سیاسی بین وزرای امور خارجه، برگزاری شانزدهمین اجلاس سالانه کمیسیون مشترک  همکاریهای اقتصادی و فرهنگی ایران و ترکمنستان و حضور در نشست وزرای خارجه  کشورهای همسایه افغانستان صورت گرفته است.

سفیر ایران در ترکمنستان گفت: ملاقاتهایی در چارچوب این سفر بین مقامهای دو کشور از جمله با امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و جواد اوجی وزیر نفت و دیگر مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران در موضوعاتی نظیر سرمایه‌گذاری، همکاریهای گمرکی، نفت و گاز، پزشکی و درمانی، حمل و نقل، علمی و فرهنگی و همچنین همکاریهای بین‌استانی و بین‌شهری انجام خواهد شد.

وی افزود: همچنین قرار است در قالب شانزدهمین اجلاس همکاریهای اقتصادی بین ایران و ترکمنستان، سند یادداشت تفاهمی با همین موضوعات به امضای مسوولان دو کشور  برسد.

ارباب‌خالص ادامه داد: نشست کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و ترکمنستان هر سال برگزار می‌شد اما بخاطر شرایط محدودکننده ناشی از پاندمی کرونا این نشست ظرف دو سال اخیر برگزار نشده بود.

کلیدواژه