عقرب 04, 1400 12:46 Asia/Kabul
  • خرازی: شرط استقبال از حاکمیت طالبان تشکیل دولتی فراگیر و استقلال است
    خرازی: شرط استقبال از حاکمیت طالبان تشکیل دولتی فراگیر و استقلال است

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران، شرط استقبال از حاکمیت طالبان را تشکیل دولتی فراگیر و استقلال دانست.

به گزارش رادیو دری ، «سید کمال خرازی» گفت: اگر طالبان در دوران حاکمیت خود نشان دهد که با تشکیل دولتی فراگیر حقوق اقوام و اقلیت‌های مختلف افغان را تأمین می­‌کند، استقلال کشور را حفظ و به قدرت‌های بیگانه اجازه حضور و نفوذ را ندهد، در آن صورت با استقبال جبهه مقاومت اسلامی روبرو می‌شود.

خرازی با تجلیل از نقش شهید سردار قاسم سلیمانی در حمایت از نیروهای مقاومت اسلامی در کشورهای دیگر افزود: ما امروز قدرت حزب‌الله در لبنان، حماس و حرکت اسلامی در فلسطین، حشدالشعبی در عراق، مقاومت مردمی در سوریه و انصار الله در یمن را مشاهده می­‌کنیم که نقش مهمی را در مبارزه با متجاوزان و سلطه خارجی ایفا می‌­کنند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران ادامه داد: در کنار این حرکت‌های اصیل، گروه‌هایی از سوی بیگانگان و در راستای اهداف پلید آنها برای تجاوز به کشورهای اسلامی و تجزیه آن کشورها تشکیل شد تا با سوءاستفاده از باورهای دینی مردم آنها را اجیر و در جهت اهداف نامشروع خود استفاده کنند.

خرازی یادآور شد: در این رابطه، گروه‌هایی چون داعش در عراق و سوریه با ابتکار و حمایت آمریکا و برخی از کشورهای عربی منطقه و در خدمت به رژیم اشغالگر قدس ایجاد شدند. بدون تردید کسانی که این گروه‌ها جذب می‌کنند براساس باورهای دینی خود وارد این معرکه می­‌شوند، بدون آنکه از ماهیت این گروه‌ها و اهداف حامیان آنها آگاه باشند.

حمایت ایران از تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان

کلیدواژه