عقرب 10, 1400 08:42 Asia/Kabul
  • انتقاد ایران از سکوت گزارشگر حقوق بشرسازمان ملل از تحریم‌های آمریکا
    انتقاد ایران از سکوت گزارشگر حقوق بشرسازمان ملل از تحریم‌های آمریکا

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران از سکوت عامدانه گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران نسبت به بیانیه گروهی از کارشناسان مستقل سازمان ملل در باره تبعیت بیش از اندازه از تحریم‌های آمریکا و نقض حقوق ملت ایران، انتقاد کرد.

به گزارش رادیو دری، «کاظم غریب آبادی» معاون اموربین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر روز یکشنبه گفت: بی توجهی عامدانه «جاوید رحمان» گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران نسبت به وضعیت حقوق بنیادین بیماران ایرانی که متاثر از تحریم های آمریکا و تبعیت برخی کشورهای دیگر، دائماً در حال نقض شدن است، تردیدی در جانبداری و نداشتن استقلال او باقی نگذاشته است.
غریب آبادی افزود: این که گزارشگر به هر بیانیه سیاسی ضد ایران می پیوندد و در تجمعات گروه های تروریستی حضور می یابد و مبنای گزارشهای خود را بر اساس اطلاعات جانبدارانه و انحرافی قرار می دهد، اما حاضر نیست نقض واقعی حقوق ایرانیان را شناسایی کند، جای هیچ تردیدی باقی نمی گذارد که ماموریت گزاشگری ویژه برای ایران براساس معیارهای سیاسی طراحی شده است و باید خاتمه یابد.
گروهی از کارشناسان و گزارشگران ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد چند روز قبل با صدور بیانیه مشترک نسبت به تبعیت بیش از حد برخی کشورها از تحریم های یکجانبه ضد ایران هشدار داده و آنرا آشکارا مصداق آسیب به حق بر سلامتی و سایر حق‌های بشری مردم ایران دانستند.

غریب آبادی: حقوق بشر تبدیل به یک کالا و ابزار سیاسی شده است

کلیدواژه