عقرب 19, 1400 08:31 Asia/Kabul
  • شمخانی: آمریکا با راهبرد تنش زایی همچنان در منطقه بحران آفرینی می کند 
    شمخانی: آمریکا با راهبرد تنش زایی همچنان در منطقه بحران آفرینی می کند 

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: آمریکا با راهبرد تنش زایی همچنان در منطقه بحران آفرینی می کند. 

به گزارش رادیوری،  "علی شمخانی"  دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، روز سه شنبه در بدو ورود به فرودگاه دهلی نو پایتخت هند از تداوم نشست گفتگوی امنیت منطقه ای  ابراز خرسندی کرد و  بر ضرورت افزایش تعاملات و همکاری های منطقه ای برای مقابله با تهدیدات و مولفه های ناامن ساز تاکید کرد.
"شمخانی" با اشاره به تمرکز سومین نشست گفتگوی امنیت منطقه ای بر موضوع تحولات سیاسی و امنیتی افغانستان  گفت: تلاش خواهیم کرد در این نشست با تشریک مساعی کشورهای شرکت کننده، ضمن بررسی مولفه های بحران ساز در منطقه به ویژه افغانستان، راه کارهای کمک به ایجاد صلح و ثباتی پایدار و فراگیر در افغانستان را بررسی نموده و به راهکارهای عملیاتی مشترک برسیم. 
شمخانی تصریح کرد: گرچه آمریکا پس از بیست سال تجاوز و اشغال افغانستان از این کشور اخراج شد، اما همچنان با راهبرد تنش زایی به بحران آفرینی ادامه می دهد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی  با ابراز خرسندی نسبت به افزایش حضور کشورهای منطقه در این نشست گفت:  برگزاری این نشست فرصت بسیار مناسبی برای پیگیری گفتگوهای سیاسی و امنیتی دوجانبه میان کشورهای منطقه نیز محسوب می شود.
سومین نشست گفتگوی امنیت منطقه ای با مشارکت هشت کشور ایران، روسیه، هند، قزاقستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان از امروز (چهارشنبه) در دهلی نو برگزار می شود.

در این نشست، قراراست آخرین تحولات امنیتی منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

این اجلاس به ابتکار جمهوری اسلامی ایران، پایه گذاری شد و اولین نشست آن سال  2018  برای بررسی بحران افغانستان در تهران برگزار شد.

شمخانی برای شرکت در گفتگوی امنیت منطقه ای به هند سفر می‌کند

چین هم از حضور در نشست امنیتی درباره افغانستان در هند خودداری کرد

کلیدواژه