واکنش تهران به بهبود روابط کشورهای عربی با سوریه
(last modified 1400-08-20T11:24:25+00:00 )
عقرب 20, 1400 15:54 Asia/Kabul
  • واکنش تهران به بهبود روابط کشورهای عربی با سوریه
    واکنش تهران به بهبود روابط کشورهای عربی با سوریه

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه تقویت روابط سوریه و کشورهای عربی به نفع هر دو طرف خواهد بود تاکید کرد که طبیعی است آمریکا از توسعه روابط دوستانه میان دمشق و کشورهای عربی ابراز نگرانی کند.

به گزارش رادیو دری؛ «سعید خطیب زاده»‌ سخنگوی  وزارت امور خارجه ایران امروز گفت: طبیعی است که آمریکا از توسعه روابط دوستانه و منطقه‌ای میان کشورهای عربی و سوریه نگران باشد.

خطیب زاده  افزود: این اقدام نه‌ تنها بیانگر ترمیم اختلافات کشورهای عربی است بلکه عواقب ناخوشایندی برای واشنگتن از جمله شکست اهداف شرورانه و شکست طرح رژیم صهیونیستی در ایجاد فتنه و به انزوا کشاندن کشورهای عربی یکی پس از دیگری خواهد داشت.

به گفته سخنگوی  وزارت امور خارجه ایران، این شکست با حرکت  یکی پس از دیگری  کشورهای عربی به سوی سوریه  تشدید خواهد شد.

خطیب زاده  با تأکید بر اینکه تقویت روابط سوریه و کشورهای عربی به نفع هر دو طرف خواهد بود و حتی کشورهای مذکور بیش از سوریه از این روابط نفع خواهند برد گفت که سوریه همواره یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین کشورهای عربی منطقه بوده است.

سخنگوی  وزارت امور خارجه ایران اضافه کرد : احیای حضور سوریه در منطقه منجر به رشد و پویایی این منطقه خواهد شد.

«عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات،  سه‌شنبه این هفته پس از گذشت حدود ده سال در صدر هیأتی بلندپایه وارد دمشق شده و با «بشار اسد» رئیس‌ جمهوری سوریه دیدار و گفت‌و‌گو کرده است.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا،  در واکنش به سفر وزیر خارجه امارات به سوریه به نارضایتی واشنگتن را از این گام ابراز گرد.

رسانه‌ها پیش از این نیز خبر داده بودند که «خالد الحمیدان» رئیس سازمان اطلاعات عربستان سعودی، نیز  در صدر هیأتی بلندپایه وارد دمشق شده و با مقامات ارشد سوریه  گفت‌و‌گو کرده است.

از سوی دیگر «عبدالله دوم» شاه اردن نیز پس از مدت‌ها با رئیس‌ جمهوری سوریه گفت‌و‌گویی تلفنی داشت و درباره مسائل مختلفی با او رایزنی کرد.

مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله موشکی رژیم صهیونیستی

کلیدواژه