عقرب 21, 1400 11:21 Asia/Kabul
  • باقری: ایران بر سر قابلیت های دفاعی‌‌ اش مذاکره نمی کند
    باقری: ایران بر سر قابلیت های دفاعی‌‌ اش مذاکره نمی کند

 معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با روزنامه بریتانیایی "گاردین" هرگونه مذاکره با طرف‌های غربی بر سر قابلیت‌های دفاعی و امنیتی ایران را رد کرد.

به گزارش رادیو دری، "علی باقری" با تاکید بر اینکه برجام، دارای چارچوب روشنی است و سایر مسائل (غیر از مسائل هسته‌ای) به آن مربوط نیستند افزود، ایران بر سر قابلیت‌های دفاعی یا امنیتی اش مذاکره نخواهد کرد.

معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در این مصاحبه به مذاکرات وین اشاره و تأکید کرد، ایران خواستار تعهدی مبنی بر این است که آمریکا بار دیگر از برجام خارج نخواهد شد.

"علی باقری" پنجشنبه شب همچنین در مصاحبه با ایرنا به موضوع بدهی 400 میلیون پوندی بریتانیا به جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد وگفت: اصل موضوع بدهی، اصل پرداخت بدهی و اصل مبلغ بدهی مورد توافق دو طرف است فقط نکته‌ای که باعث شده این بدهی تادیه نشود، روش پرداخت است که در این مورد طرفین در حال رایزنی هستند.

بدهی 400 میلیون پوندی بریتانیا به ایران، مربوط به قرارداد فروش 1500 تانک "چیفتن" Chieftain و 250 خودرو زرهی به ایران در سال های 1974 و 1976 بود که پس از انقلاب اسلامی ایران و وضع تحریم ظالمانه غرب علیه ایران عملی نشده‌ است.

دیوان بین المللی دادگستری طرف بریتانیایی را محکوم به پرداخت بدهی و خسارات ناشی از آن کرده است.

معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که به لندن سفر کرده است دیدار با مقام‌های بریتانیایی را جدی، جامع و مثبت ارزیابی کرد و افزود، مذاکرات روز پنجشنبه برای نزدیک تر شدن دیدگاه‌های مقام های سیاسی ایران و بریتانیا گامی رو به جلو بود.

باقری چهارشنبه شب در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک در پایتخت‌های اروپایی وارد لندن، پایتخت بریتانیا شد. 

معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در لندن با همتای بریتانیایی و چند تن دیگر از مقام‌های وزارت امور خارجه بریتانیا دیدار کرد.

باقری کنی: در وین مذاکرات هسته‌ای نداریم

کلیدواژه