خطیب زاده تحریم های جدید آمریکا ضد ایران را محکوم کرد
(last modified Fri, 19 Nov 2021 06:50:35 GMT )
عقرب 28, 1400 11:20 Asia/Kabul
  • خطیب زاده تحریم های جدید آمریکا ضد ایران را محکوم کرد
    خطیب زاده تحریم های جدید آمریکا ضد ایران را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اقدام تازه دولت آمریکا را در تحریم ۶ شخص و یک نهاد ایرانی، غیرمشروع قلمداد و آن را محکوم کرد.

به گزارش رادیو دری؛ «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در خصوص تحریم ‌های جدید آمریکا بر ضد ۶ فرد و یک نهاد ایرانی به بهانه واهی مداخله در انتخابات آمریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران تلاش های جدید تحریمی آمریکا را در ادامه سیاست شکست خورده فشار حداکثری ترامپ و اقداماتی از روی استیصال و فاقد مشروعیت دانسته و محکوم می کند.  

خطیب ‌زاده تاکید کرد: این نوع فرافکنی ها از سوی دولت آمریکا که خود سابقه طولانی مداخله در کشورهای مختلف به اشکال مختلف را دارد، بی اساس و با هدف فریب افکار عمومی این کشور ارزیابی می شود.

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که نام شش شخص و یک نهاد ایرانی را به بهانه و اتهام تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن انتخابات سال ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا در فهرست تحریم ها قرار داده است.

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان عضو مسوول آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره تأکید دارد که حیثیت آژانس به‌عنوان یک نهاد فنی و تخصصی سازمان ملل متحد باید از شائبه هرگونه رفتار و کنش سیاسی به دور باشد. 

 «آن کلر لجندره» سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز پنجشنبه از شورای حکام سازمان بین المللی انرژی اتمی درخواست کرد که در نشست هفته آینده خود ( ۲۴ نوامبر) پیام نیرومندی برای ایران بفرستد.

خطیب زاده در واکنش به این سخنان تأکید کرد: هر گونه موضع گیری مقام‌ها و نهادهای سیاسی کشورهای مختلف با هدف تأثیرگذاری بر رفتار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خدشه به حیثیت فنی و تخصصی آژانس است و بدون تردید ترفند استفاده ابزاری از ظرفیت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بیش از آن که موجب بهره مندی عاملان آن شود، مشروعیت بین‌المللی اقدام‌های آژانس را زیر سوال می‌برد.

تخت روانچی: تحریم‌های یکجانبه آمریکا مانعی برای تحقق اهداف توسعه پایدار است

رئیسی: در مذاکرات هسته‌ای، آمریکا و اروپا دچار بحران در تصمیم‌گیری هستند

 

کلیدواژه