عقرب 29, 1400 12:41 Asia/Kabul
  • پناهندگان در ایران واکسینه می‌شوند
    پناهندگان در ایران واکسینه می‌شوند

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ایران گفت: پناهندگان مقیم با همکاری سازمان‌های بین المللی در ایران واکسینه می‌شوند.

به گزارش روز شنبه ایرنا،«مهدی محمودی» مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ایران افزود: با توجه به اهمیت واکسینه کردن پناهندگان و اتباع خارجی جهت پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ دولت جمهوری اسلامی ایران جلسات متعدد با نهادها و سازمان های بین المللی برگزار کرد.
محمودی تصریح کرد:ایران پس از اخذ مجوزهای لازم توسط وزارت بهداشت و درمان نخستین محموله واکسن کووید ۱۹ به تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار دُز به همراه ظروف جمع آوری ایمن سازی و سرنگ‌های تزریق را در قالب ساز و کار "پوشش بشردوستانه" کوواکس تحت حمایت سازمان ملل متحد در امور پناهدگان را تامین کرد و تحویل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شد.
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ایران افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهایی که تحت تاثیر پاندمی بیماری کووید ۱۹ قرار گرفت، در ماه‌های اخیر توانسته به طور گسترده برنامه واکسیناسیون کووید ۱۹ را به اجرا درآورد و پناهندگان ساکن در کشور را همزمان با شهروندان ایرانی واکسینه کند.

آغاز تزریق واکسن کرونا به مهاجران غیرمجاز افغان در ایران

کلیدواژه