عقرب 29, 1400 15:49 Asia/Kabul
  • مبادلات تجاری ایران و همسایگانش به بیش از 28میلیارد دلار رسید
    مبادلات تجاری ایران و همسایگانش به بیش از 28میلیارد دلار رسید

سخنگوی گمرک ایران اعلام کرد: مبادلات تجاری ایران با کشورهای همسایه به 28 میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش رادیو دری، «سید روح الله لطیفی» سخنگوی گمرک ایران گفت: میزان تجارت با همسایگان در هفت ماه گذشته ( 1400 )  ۶۱ میلیون و ۴۶۶ هزار تن به ارزش ۲۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بوده که ۶۲ درصد وزن و ۵۲ درصد ارزش مجموع مبادلات تجاری این کشور را به خود اختصاص داده است.

 لطیفی افزود: در این مدت بیش از ۴۷ میلیون و ۸۸۵ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۴ میلیارد و ۷۸۲ میلیون دلار به ۱۵ کشور همسایه صادر شد که ۶۴ درصد وزن و ۵۵ درصد ارزش کل صادرات هفت ماهه ایران بوده است.

لطیفی در خصوص میزان صادرات به کشورهای همسایه تصریح کرد: عراق، ترکیه، امارات، افغانستان و پاکستان  پنج مقصد اول صادرات کالاهای ایرانی به همسایگان بود.

سخنگوی گمرک  در خصوص واردات از کشورهای همسایه نیز  گفت: امارات با فروش ۶ میلیون و ۸۶۹ هزار و ۸۸۱ تن کالا به ارزش هشت میلیارد و ۵۹۵ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۹۲۷ دلار در صدر کشورهای طرف معامله با ایران قرار دارد که بیش از ۵۰ درصد وزن و ۶۳ درصد ارزش کالاهای وارداتی به کشور از همسایگان را به خود اختصاص داده است.

لطیفی اضافه کرد : تراز تجاری ایران با ۱۵ کشور همسایه در این مدت، مثبت یک میلیارد و ۲۴۶ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۶۰۳ دلار بوده است.

برقراری ثبات درافغانستان شرط مبادلات تجاری از گمرک دوغارون

کلیدواژه