قوس 01, 1400 12:05 Asia/Kabul
  • ارتش ایران: بسیج بازویی توانمند در دفاع از ارزش‌های اسلام است
    ارتش ایران: بسیج بازویی توانمند در دفاع از ارزش‌های اسلام است

ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: بسیج بازویی توانمند برای ولایت فقیه و نظام مقدس در دفاع از ارزش‌های اسلام است.

به گزارش رادیو دری، ارتش جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: روز بسیج، منشاء شکل‌گیری، ترویج و تعمیق فرهنگ بسیجی و یادآور مجاهدت و ایثار زنان و مردانی است که برای پاسداشت ارزش‌های اسلام و دفاع از ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف دفاعی، فرهنگی، اعتقادی، سازندگی و دیگر عرصه ها  با تمام وجود وارد میدان مبارزه و جهاد شدند و فرهنگی ناب و ماندگار از اخلاص و فداکاری را به تصویر کشیدند.
در بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران آمده است: روز بسیج، نماد شکل‌گیری شجره طیبه‌ای است که بر مبنای بصیرت انقلابی، اخلاص و ایثار بنا شده است.
حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران 26 نوامبر 1979 (پنجم قوس 1358)  فرمان تشکیل سازمان بسیج مستضعفان را صادر کردند.
بسیجیان طی چهار دهه اخیر نه تنها در عرصه‌های مختلف دفاعی و نظامی از نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده‌اند بلکه در زمینه علم و فناوری نیز همواره پیشرفت‌های چشمگیری به ارمغان آورده‌اند.
موفقیت تفکر بسیجی در ایران به عنوان مرکز ثقل حرکت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، به الگویی برای دیگر ملت‎‌های منطقه نیز تبدیل شده است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران: افزایش قدرت ارتش ایران یک اصل است   

کلیدواژه